Bloober Team ogłasza datę premiery „Silent Hill 2”

Studio Bloober Team podało datę premiery gry wideo „Silent Hill 2”. Tytuł ukaże się w wersji na komputery i konsole PlayStation 5.

tw/pap
tw/pap
Udostępnij artykuł:
Bloober Team ogłasza datę premiery „Silent Hill 2”
Plakat gry „Silent Hill 2”

Premiera „Silent Hill 2” została wyznaczona przez Bloober Team na 8 października br. Natomiast w piątek 31 maja rozpoczęła się przedsprzedaż gry. Można ją zamawiać w wersji cyfrowej na komputery i konsole PlayStation 5 oraz w wersji pudełkowej na PlayStation 5.

„Silent Hill 2”: data premiery i ceny

Gra „Silent Hill 2” w wersji standardowej kosztuje 69,99 dolarów/euro. Natomiast cena wersji deluxe, oferowanej wyłącznie w odsłonie cyfrowej, została ustalona na 79,99 dolarów/euro.

Prezes Bloober Team Piotr Babieno pod koniec marca br. powiedział PAP Biznes, że „Silent Hill 2” jest technicznie gotowy. - Nie oznacza to, że gra jest skończona, ale jesteśmy blisko. Kwestie harmonogramu wydawniczego leżą jednak po stronie naszych partnerów, to jak będzie wyglądała promocja i kiedy zadebiutuje tytuł nie leży bezpośrednio w naszych rękach - zaznaczył.

- Nowa strategia to ewolucja, a nie rewolucja w stosunku do strategii Bloober 2.0. Powoli odchodzimy od opowiadania historii przez otoczenie (enviramental storyteling) na rzecz gier, które będą oparte na mechanikach rozpoznawalnych dla szerokiego konsumenta - opisał szef Bloober Team.

Babieno wskazał, że z badań rynkowych wynika, że gry, które dotychczas tworzył Bloober Team miały sufit sprzedażowy na poziomie 2 mln egzemplarzy, z kolei survival horror ma poprzeczkę ustawioną wyżej, na poziomie kilkunastu milionów kopii. - Można założyć, że 10 mln sprzedanych kopii to zasięg, który niedługo będzie dla nas realny - powiedział Babieno.

Jednym z głównych celów ogłoszonej w marcu nowej strategii Bloober 3.0 jest doprowadzenie spółki do 2027 na pozycję lidera gatunku horror w branży gier wideo.

- Aby zostać najlepszym horror housem musimy skupić się na większej aktywności wydawniczej i mieć więcej projektów niż jedną grę na półtora roku, dwa lata. Dlatego drugi filar strategii Bloobera jest oparty na współpracy ze strategicznymi partnerami - powiedział Piotr Babieno.

W pierwszym kwartale Bloober Team przy 42,37 mln zł przychodów zarobił na czysto 15,55 mln zł, natomiast w ub.r. osiągnął wzrost wpływów z 94,0 do 108,98 mln zł i zysku netto z 2,7 do 11,39 mln zł.

W piątek po godz. 10 za akcję Bloober Team płacono 28,40 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 481,8 mln zł. Przez minione 12 miesięcy kurs spółki zyskał 12 proc., a przez ostatnie dwa lata - 56 proc.

grafika
tw/pap
Autor artykułu:
tw/pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą