Poprzez edukację kampania daje skazańcom szansę na rehabilitację po odbyciu wyroku i przygotowuje ich do odpowiedniej reakcji w sytuacjach umożliwiających uratowanie czyjegoś życia. Misją kampanii jest zachęcenie ludzi do wzięcia udziału w kursach ratownictwa.
Kursom pierwszej pomocy przeprowadzonym w aresztach Warszawa-Mokotów oraz Warszawa-Grochów towarzyszyła realizacja krótkiego filmu dokumentalnego, za którego koncepcię odpowiadała agencja Grey Group Poland zainspirowana działalnością Fundacji Pedagogium, a za produkcją zajęła się agencja ShootMe. Klip emitowany jest na YouTubie.
Typowe kampanie telewizyjne zawsze planujemy w najmniejszych szczegółach. Słowa, obraz - wszystko projektujemy na długo przed kręceniem. W „Życiu po śmierci” zależało nam jednak na stworzeniu projektu na styku reklamy i dokumentu i byliśmy otwarci na niezaplanowane sytuacje które wynikną ze spotkania z osadzonymi. Kręcąc w tak trudnych warunkach absolutnie nie dało się niczego zaplanować. Pomysł musiał być na tyle mocny, żeby przetrwać próbę ciężkiej więziennej rzeczywistości - mówią Jan Cieślar i Rafał Ryś, team kreatywny odpowiedzialny za kampanię.

Muzykę skomponowali czołowi producenci hip-hopowi Mikołaj Bugajak i Piotr Kaliński tworzący jako Noon i Hatti Vatti.
Kampania to nie tylko promocja kursów pierwszej pomocy, ale także możliwość resocjalizacji dla skazanych i szansa na ponowną adaptację do społeczeństwa w oparciu o nabyte nowe kompetencje i umiejętności. Pozwala także na potencjalną zmianę postrzegania społecznego byłych skazanych po wyjściu na wolność - w sytuacji zagrożenia życia umiejętność udzielenia pierwszej pomocy jest niezwykle istotna niezależnie od tego, kto jej udziela.
- Dzięki akcji pomagamy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, a także tworzymy perspektywę na wyrównywanie szans edukacyjnych, społecznych i zawodowych. Pokazujemy również, że osoby zresocjalizowane mogą być bardzo wartościowe dla otoczenia. Równie ważne jest, aby dać skazanym szansę, na zmianę sposobu, w jaki myślą o samych sobie. Dla kogoś, kto zabrał życie, perspektywa w której mogą je także uratować może mieć wielkie znaczenie, pozwolić na uwierzenie w możliwość realnego odkupienia swoich win - mówi Filip Konopczyński z Fundacji Pedagogium.











