Słabe wyniki Multimedia Polska, strata zamiast zysku jak rok wcześniej

Multimedia Polska wypracowała skorygowany zysk EBITDA na poziomie 179,1 mln zł w I półroczu 2013 roku (o 5,4% wyższy r/r). Strata netto w tym okresie wyniosła jednak 1,7 mln zł (wobec 29,6 mln zł zysku rok wcześniej). Spółka zakłada „istotną poprawę" wyniku netto w II półroczu 2013 r.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

„Strata netto w I półroczu 2013 wynika z kosztów jednorazowych związanych z restrukturyzacją zadłużenia oraz programem opcji pracowniczych. Łączne koszty jednorazowe z tych dwóch tytułów wyniosły 36,5 mln zł, co oznacza, że podstawowy biznes wygenerował w I półroczu 2013 zysk netto większy o ok.16% niż w analogicznym okresie minionego roku. Zysk ten jednak został skonsumowany przez koszty zdarzeń jednorazowych, o których mowa powyżej. W kolejnych kwartałach zarząd nie przewiduje tego typu zdarzeń, co oznacza istotną poprawę wyniku netto w II półroczu 2013" - czytamy w komunikacie.

Przychody wyniosły 350,7 mln zł i wzrosły o 5,5% w porównaniu do I półrocza 2012 r. Liczba dostarczanych usług (RGU) wyniosła 1,77 mln i była o 5,2% większa niż rok wcześniej. Telewizja cyfrowa – odnotowano wzrost przychodów o 35,9% (63,3 mln zł) i liczby RGU o 22,0% (296,4 tys.). Internet – odnotowano wzrost przychodów o 11,6% (105,8 mln zł) i liczby RGU o 7,0% (485 tys.).

„Biorąc pod uwagę trudną sytuację makroekonomiczną i zakłócający nasze działania sprzedażowe realizowany w pierwszym półroczu proces cyfryzacji naziemnej telewizji w Polsce, odnotowany wzrost przychodów i EBITDA daje powody do zadowolenia. To efekt konsekwentnie realizowanego rozwoju organicznego i udanych akwizycji zrealizowanych w ostatnim czasie - powiedział prezes Multimedia Polska Andrzej Rogowski.

Dodał, że trudny okres cyfryzacji firma wykorzystała na przygotowanie nowej strategii produktowej i sprzedażowej. „Oczekujemy, że działania, które zrealizowaliśmy w I półroczu 2013r., powinny pozytywnie przełożyć się na wyniki kolejnych kwartałów, co potwierdzają już osiągane wyniki ostatnich miesięcy" - zaznaczył prezes spółki.

Przychód na abonenta w ujęciu miesięcznym (ARPU) wyniósł w I półroczu 2013 r. 68,2 zł. Nieznaczny spadek ARPU względem I półrocza 2012 to efekt nowej polityki sprzedażowej. Aktualnie Grupa koncentruje działania na grupie klientów generujących najwyższe marże. Dodatkowo wprowadzony został system „cen pośrednich" dla abonentów kończących etap promocji. W opinii Zarządu w perspektywie średnio i długoterminowej nowa strategia pozwoli na zwiększanie zarówno ARPU, jak i ilości klientów, a w konsekwencji także przychodów. Ponadto działania te mają na celu ograniczenie wskaźnika rezygnacji (churn). Pierwsze efekty widać już w II kwartale 2013, gdzie churn we wszystkich segmentach działalności wykazywał istotną tendencję spadkową.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"