Amerykanie ogłaszają słowo roku 2023

Amerykański dom wydawniczy Merriam-Webster, znany z publikacji słowników i książek poświęconych językoznawstwu, ogłosił wynik konkursu na słowo roku 2023. Wygrało słowo „autentyczny”.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Amerykanie ogłaszają słowo roku 2023
fot. Flickr.com

Słowem roku wydawnictwa Merriam-Webster wybrano zwrot „autentyczny”. W uzasadnieniu podkreślono, że wyraz ten był wyszukiwany wśród internautów rekordowe ponad pół miliona razy – w kontrze do rosnącej dezinformacji, generatywnego bota ChatGPT i innych wynalazków sztucznej inteligencji.

"Chociaż jest to niewątpliwie pożądana cecha, autentyczność jest trudna do zdefiniowania i podlega dyskusji - to dwa powody, dla których wiele osób sięga po słownik" - czytamy w komunikacie Merriam-Webster. Dodano, że liczba wyszukiwań tego słowa odnotowała "znaczny wzrost w 2023 r.".

Merriam-Webster ogłasza najważniejsze słowa roku 2023

Słownik definiuje „autentyczny” nie tylko jako synonim słowa "prawdziwy" czyli "nie fałszywy lub imitacja". Może  to również oznaczać "wierny własnej osobowości, duchowi lub charakterowi" czy "zgodny z oryginałem w celu odtworzenia istotnych cech".

Merriam-Webster wyróżnił także w swoim plebiscycie 13 innych  wyszukiwanych w słowniku słów, które mają ścisły związek z najważniejszymi wydarzeniami mijającego roku: koronacja, dystopia, EGOT, implozja, doppelganger, przymierze, kibuc, elemental, X i oskarżenie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii