Radia codziennie słucha 72,7 proc. Polaków. Eska wyprzedziła PR3 i PR1 (raport za I półrocze)

W pierwszym półroczu 2018 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 72,7 proc., a średni czas słuchania uplasował się na poziomie 269 min. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Trójkę i Jedynkę - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średni dobowy zasięg radia w 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 72,7 proc. (21,60 mln osób), po wzroście względem poprzedniego roku o 2,2 pkt. proc. (760 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z informacji przekazanych nam przez Komitet Badań Radiowych wynika, że najwyższe zasięgi radio notuje wśród osób dorosłych w wieku 25-39 lat (każdego dnia 74,4 proc. z nich słuchało radia) oraz w wieku 40-59 lat (75,4 proc.). Wzrósł zasięg słuchalności radia wśród młodzieży, w wieku 15-24 lat (69,4 proc. do 70,9 proc.).

- Pod względem wykształcenia radio notuje najwyższe zasięgi wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 76,9 proc. osób z wyższym wykształceniem (75,1 proc. w roku ubiegłym) oraz 73,4 proc. ze średnim (71,6 proc. w roku ubiegłym). Najwyższe zasięgi radia notowane są w kategoriach zawodowych: wśród dyrektorów, prezesów, specjalistów, przedstawicieli wolnych zawodów czy właścicieli firm - mówi Wirtualnemedia.pl Anna Wiater, rzecznik prasowy KBR.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sluchalnosc-radia-ii-kwartal-2018-rmf-liderem-awans-eski,7171423704774785a ##

Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym półroczu wyniósł 269 min. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2017 roku były to 262 min.

grafika

Radia najchętniej słuchamy w pracy

Polacy najczęściej słuchają radia w pracy. Wśród wszystkich słuchaczy udział w czasie słuchania w tym miejscu wynosi 44,4 proc. (w przeliczeniu na czas na 1 osobę są to aż 384 minuty). Na drugim miejscu znajduje się dom (27,3 proc.). Niemal ćwierć słuchaczy radia ogółem (dokładnie 23,3 proc.) stanowią osoby, które w tym czasie znajdują się w samochodzie.

- Mimo, że wciąż dominuje słuchanie radia przez tradycyjny odbiornik radiowy FM, to Polacy coraz częściej słuchają tradycyjnych stacji radiowych przez Internet oraz dekodery telewizji kablowych i platform satelitarnych. Radio świetnie wykorzystuje dodatkowe kanały dystrybucji - większość stacji nadających w Polsce jest obecna online - informuje nas rzecznik prasowy KBR.

grafika

Badania Radio Track Millward Brown pokazują, że codziennie radia w pierwszym półroczu br. słuchało 52,5 proc. kierowców, o 2,1 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jest to dodatkowe badanie prowadzone przez instytut od początku 2017 roku. - Wyniki badania RT wskazują na utrzymujące się dwa silne drive-time’y wśród polskich kierowców (kobiet i mężczyzn). Są to dni powszednie w godzinach od 7.00 do 9.00 oraz od 15.00 do 17.00. Wysoka percepcja przekazu reklamowego w momencie jazdy samochodem sprawia, że reklama nadawana w drive-time jest wysoce skuteczna w opinii reklamodawców - komentuje nam Wiater.

grafika

RMF FM na czele rynku, Eska wyprzedziła PR3 i PR1

Udział RMF FM pod względem słuchania w pierwszym półroczu 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,6 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali styczeń-czerwiec 2017 zmalał o 0,8 pkt. proc.). Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło korektę ramówki - pasmo poranne prowadzi Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Agnieszka Kołodziejska natomiast jest prowadzącą pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/coraz-blizej-nowego-badania-telewizji-i-radia-kolejny-krok-krrit,7171422703638657a ##

Z miejsca piątego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,6 proc., po wzroście o 1,3 pkt. proc. Stacja ta pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

Eska wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR1 zmalał o 1,2 pkt. proc. do 7,2 proc.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,8 proc. W najnowszej fali udział PR3 poszedł w dół o 1,4 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+