Smaker.pl na czele serwisów kulinarnych. W górę Beszamel i WP Kuchnia - mocno w dół Durszlak, Mniammniam i Gotujmy (TOP15)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem kulinarnym pozostaje Smaker.pl. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności osiągnęły Beszamel.se.pl i Kuchnia.wp.pl, a duże spadki zanotowały m.in. Durszlak.pl, Mniammniam.com i Gotujmy.pl. W TOP15 jest blog Kwestiasmaku.com oraz dwie witryny marketingowe: Doradcasmaku.pl i Kuchnialidla.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Smaker.pl na czele serwisów kulinarnych. W górę Beszamel i WP Kuchnia - mocno w dół Durszlak, Mniammniam i Gotujmy (TOP15)
fot. Shutterstock.com

W kwietniu br. Smaker.pl (Grupa Interia) odwiedziło 3,46 mln realnych użytkowników, co dało 12,45 proc. zasięgu. Serwis zanotował 21,66 mln odsłon, a odwiedzający spędził w nim przeciętnie 5 minut i sekundę - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Smaker.pl jest liderem wśród witryn o jedzeniu w każdym z tych kryteriów. Największą przewagę ma pod względem liczby odsłon - drugi w rankingu blog Kwestiasmaku.com zanotował ich ponad dwa razy mniej (10,21 mln). Kwestiasmaku miała przy tym 2,28 mln użytkowników oraz trzy minuty i 46 sekund przeciętnego korzystania przez internautę.

Na trzecim miejscu znalazł się Przysplijprzepis.pl (Burda International Polska) z 1,83 mln użytkowników i 6,06 mln odsłon. W rankingu jest jeszcze inna witryna Burdy - Mojegotowanie.pl (1,03 mln użytkowników i 2,09 mln odsłon).

Dwa serwisy na liście ma też Grupa Interia: oprócz Smaker.pl - Durszlak.pl (566,8 tys. użytkowników i 1,84 mln odsłon). Ponadto w zestawieniu znalazły się witryny innych dużych wydawców: Kuchnia.wp.pl (1,71 mln użytkowników i 7,3 mln odsłon) należąca do Wirtualnej Polski, Beszamel.se.pl (1,1 mln użytkowników i 1,9 mln odsłon) z portfolio ZPR Media, Ugotuj.to (962,5 tys. użytkowników i 2,84 mln odsłon) od Agory, Gotujmy.pl (787,2 tys. użytkowników i 1,64 mln odsłon) wydawane przez Edipresse oraz Gotowanie.onet.pl (560,1 tys. użytkowników i 1,28 mln odsłon) należące do Grupy Onet-RAS Polska.

W zestawieniu są też dwie witryny o profilu content marketingowym: Doradcasmaku.pl (1,47 mln użytkowników i 6,5 mln odsłon) należący do producenta przypraw Prymat oraz Kuchnialidla.pl (1,07 mln użytkowników i 4,07 mln odsłon) wydawana przez sieć sklepów Lidl.

grafika

Na samych komputerach Smaker.pl ma jeszcze większą przewagę w liczbie użytkowników i odsłon. W kwietniu zanotował 1,88 mln odwiedzających i 10,15 mln odsłon, natomiast zajmująca drugie miejsce Kuchnia.wp.pl miała 1,09 mln użytkowników i 4,95 mln odsłon.

Na Kwestiasmaku.com przeciętny użytkownik spędził sześć minut i 10 sekund, na Mniammniam.com - pięć minut i 37 sekund, a na Smaker.pl - cztery minuty i 58 sekund.

grafika

Z kolei na smartfonach i tabletach Smaker.pl zanotował 1,87 mln użytkowników i 11,5 mln odsłon.

Poziom miliona użytkowników przekroczyły jeszcze Kwestiasmaku.com (1,39 mln odwiedzających i 4,35 mln odsłon) oraz Przyslijprzepis.pl (1,15 mln odwiedzających i 4 mln odsłon).

grafika

W skali roku Smaker.pl osiągnął wzrost zasięgu o 0,5 pkt proc. (czyli 4,2 proc.). Za to liczba odsłon serwisu zmalała o 2,64 mln (a więc 10,9 proc.), a średni czas spędzony w nim przez użytkownika - o minutę i 23 sekundy (21,6 proc. w dół).

Spore spadki zanotowała Kwestiasmaku.com: o 2,15 pkt proc. zasięgu, 10,88 mln odsłon oraz 8 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 20,7, 51,6 i 68,5 proc. w dół). Jeszcze więcej stracił Durszlak.pl, który w kwietniu ub.r. był na trzecim miejscu pod względem zasięgu, a rok później - na czternastym. Serwisowi ubyło 5,66 pkt proc. zasięgu, 7,81 mln odsłon oraz minutę i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 73,5, 80,9 i 40,5 proc. w dół).

Bardzo duże spadki odwiedzalności zanotowały też Gotowanie.onet.pl - 1,91 pkt proc. i 7,5 mln odsłon (48,6 i 85,4 proc. w dół), Mniammniam.com - 2,96 pkt proc. zasięgu i 3,9 mln odsłon (48,3 i 52,4 proc. w dół), Gotujmy.pl - 2,46 pkt proc. zasięgu i 2 mln odsłon (46,5 i 55 proc. w dół), Mojegotowanie.pl - 2,5 pkt proc. zasięgu i 2,36 mln odsłon (40,4 i 53,1 proc. w dół), a także Ugotuj.to - 2,19 pkt proc. zasięgu i 3,18 mln odsłon (38,8 i 52,8 proc. w dół).

Za to Kuchnia.wp.pl zyskała 0,91 pkt proc. zasięgu i 1,77 mln odsłon (czyli 17,4 i 32,1 proc.), a Przepisy.pl - 0,52 pkt proc. zasięgu i 2,13 mln odsłon (11 i 47,4 proc.). Natomiast Beszamel.se.pl osiągnął wzrost aż o 1,82 pkt proc. zasięgu i 874,6 tys. odsłon (czyli 84,3 i 85,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"