W 2026 r. ponad połowa gospodarstw domowych na świecie ze Smart TV

Za pięć lat 1,1 mld gospodarstw domowych będzie posiadać telewizor z możliwością podłączenia do sieci - tak wynika z raportu Strategy Analytics. Oznacza to, że w 2026 r. Smart TV będzie dostępny aż w 51 proc. gospodarstw domowych na całym świecie.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
W 2026 r. ponad połowa gospodarstw domowych na świecie ze Smart TV
Smart TV firmy Samsung

Do końca 2020 r. telewizor z możliwością podłączania do sieci, czyli tzw. Smart TV, posiadało 665 mln gospodarstw domowych, czyli 34 proc. wszystkich na świecie. Z prognoz Strategy Analytics wynika, że za pięć lat ta liczba ma znacznie wzrosnąć. W 2026 r. telewizor Smart TV będzie posiadało aż 1,1 mld gospodarstw domowych, co stanowi 51 proc. wszystkich na świecie. Piszą o tym w raporcie "Global Smart TV Forecast for 88 Countries 2011-2026" analitycy z firmy badawczej Strategy Analytics.

W zeszłym roku sprzedano 186 mln inteligentnych telewizorów, co stanowi 79 proc. wszystkich sprzedanych płaskich telewizorów. Sprzedaż Smart TV wzrosła w 2020 r. o 7,4 proc. Najwięcej takich modeli przybyło w Ameryce Północnej. Autorzy raportu podkreślają, że wzrost sprzedaży inteligentnych telewizorów ma związek z pandemią koronawirusa, ponieważ konsumenci spędzali więcej czasu w domu z powodu ograniczeń związanych z COVID-19.

Jeśli chodzi o producentów inteligentnych telewizorów to już dziewiąty rok z rzędu liderem sprzedaży Smart TV jest Samsung. Drugie miejsce w 2020 r. zajęła firma TCL, a trzecie - LG.

"Konsumenci chcą wymieniać stare zestawy"

- Smart TV to standardowa funkcja większości sprzedawanych obecnie telewizorów płaskoekranowych, dlatego popularność inteligentnych telewizorów w gospodarstwach domowych będzie rosła. Konsumenci chcą wymieniać stare zestawy na nowoczesne wersje z obsługą inteligentnych urządzeń - komentuje Edouard Bouffenie, starszy analityk ze Strategy Analytics. - Ponieważ inteligentna funkcjonalność nie jest już punktem różnicującym, ale stała się koniecznością, producenci Smart TV musieli dokonać wyboru między utrzymaniem własnego ekosystemu oprogramowania i aplikacji lub licencjonowaniem platformy oprogramowania od partnera zewnętrznego. Podczas gdy wiele osób zdecydowało się na współpracę z takimi platformami, jak Android TV czy Roku, by uniknąć bieżących kosztów utrzymania własnej platformy, kilka marek, w tym Samsung, Vizio i LG, robi to samo i chce wykorzystać szybko rozwijający się rynek telewizji hybrydowej.

Z kolei David Watkins, wiceprezes Strategy Analytics, uważa, że dostawcy telewizyjnych platform streamingowych stoją przed poważnym wyzwaniem związanym ze zwiększaniem zaangażowania widzów i zapewnienia im, aby pozostali przy swojej platformie i nie przełączali się na inne źródło. - Dostawcy systemów Smart TV OS muszą starać się przyciągać widza telewizyjnego poprzez ulepszone możliwości wykrywania treści, zaawansowane platformy analityczne i reklamowe oraz opracowanie intuicyjnego i przyjaznego dla użytkownika interfejsu użytkownika - mówi David Watkins.

Jeśli chodzi o nasz kraj, to ponad 10 mln dorosłych Polaków ma telewizor z dostępem do internetu. 60 proc. z nich aktywnie korzysta z aplikacji dostępnych na takich odbiornikach. Tak wynika z cyklicznego badania VideoTrack 5 agencji Wavemaker. Podłączony do sieci telewizor jest w ostatnich latach ekranem najszybciej zdobywającym popularność wśród widzów VOD. Samsung jest najpopularniejszym producentem, a Youtube i Netflix królują wśród aplikacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online