Produkcją telefonu ma zająć się tajwański koncern HTC. Obydwie firmy planowały wypuścić społecznościowego smartfona już pod koniec tego roku, ale azjatycki producent potrzebuje więcej czasu. HTC chce bowiem wcześniej wprowadzić do sprzedaży kilka innych produktów, nad którymi obecnie pracuje.
Urządzenie miałoby działać w oparciu o zmodyfikowany system operacyjny Android.
Własny smartfon ma pomóc Facebookowi w zarabianiu pieniędzy na mobilnej wersji portalu społecznościowego, z której korzysta coraz większa liczba użytkowników FB. Obecnie już ponad połowa osób posiadających tam konta loguje się z urządzeń przenośnych. Mimo to, Facebook ma poważne problemy z zapewnieniem sobie przychodu z reklam w wersji mobilnej.
Niedawny raport agencji AdParlor wykazał, że reklamy w mobilnej wersji Facebooka wypadają znacznie lepiej od tych w standardowej wersji pod względem klikalności (CTR) i ceny za kliknięcie (CPC).












