Kanał Snap Channel został uruchomiony przez Snapchata w styczniu br.,jednocześnie z utworzeniem sekcji Discover przeznaczonej do publikowania ekskluzywnych treści przez zewnętrznych wydawców.
Podstawowym zadaniem Snap Channel była produkcja własnych treści, głównie krótkich form o tematyce lifestylowej i muzycznej. Kilka tygodni temu Snap Channel został usunięty z sekcji Discover, zapowiedziano jednak, że wkrótce powróci. Stało się jednak inaczej - Snapchat zdecydował, że kanał zostanie ostatecznie zamknięty. Motywy tej decyzji nie są do końca jasne, w komunikacie dla mediów Snapchat wspomina jedynie o przyczynach biznesowych i finansowych.
W momencie uruchamiania Snap Channel do tworzącego go zespołu zaangażowano kilkanaście nowych osób. Kierował nimi Marcus Wiley, który wcześniej był jednym z menedżerów wysokiego szczebla w stacji Fox Comedy. Teraz, po zamknięciu Snap Channel Wiley zostanie zwolniony, podobnie jak niemal wszyscy pracownicy sekcji. Z kolei stworzone na potrzeby Snap Channel studio o powierzchni ponad 1 tys. metrów kwadratowych zostanie przeznaczone na biura Snapchata.

Snapchat nie wyklucza, że w przyszłości powróci do projektu tworzenia swoich własnych treści na platformie Discover, na razie jednak woli oprzeć się na materiałach pochodzących od obecnych tam już wydawców, wśród których są m.in. ESPN, Comedy Central, Cosmopolitan, CNN, National Geographic, Vice i Yahoo. Discover ma się dla Snapchata stać także źródłem przychodów, m.in. dzięki wprowadzeniu 10-sekundowych reklam wideo.











