Kultowy serial wrócił na antenę TVP. „To eksperyment społeczno-telewizyjny”

Po ponad 25 latach przerwy telenowela „Sobota w Bytkowie” wróciła na antenę TVP3 Katowice. Bijący rekordy oglądalności w latach 90. serial w języku śląskim, będzie powtarzany przez całe lato. Włodarze regionalnego ośrodka TVP zastanawiają się, czy serial sprzed lat trafi dziś do młodej widowni.

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
Kultowy serial wrócił na antenę TVP. „To eksperyment społeczno-telewizyjny”
kadr z TVP3 Katowice

Serial "Sobota w Bytkowie” przedstawia losy dwóch śląskich rodzin: Pytloków i Żymłów, z którymi utożsamiały się miliony widzów. Doceniali nie tylko trafne oddanie realiów lat 90., ale i śląską gwarę, którą posługiwali się na ekranie bohaterowie.

Scenariusz autorstwa Marii Pańczyk i Adama Daszewskiego na język śląski tłumaczył Bernard Krawczyk, wcielający się w serialu w jednego z głównych bohaterów - Franciszka Pytloka. Obok niego na ekranie wystąpili także: Lidia Bienias, Wojciech Leśniak, Andrzej Dopierała, Izolda Czmok-Nowak oraz Maria Pańczyk-Pozdziej, którym udział w produkcji przyniósł popularność. 

Serial o śląskich rodzinach w reżyserii Waldemara Patlewicza był emitowany w TVP3 Katowice w latach 1993-1999, gromadząc przed ekranami miliony widzów, jak podaje na swoich stronach TVP.

Od 16 czerwca powtórki telenoweli “Sobota w Bytkowie” można oglądać na antenie katowickiego oddziału TVP od 16 czerwca o 18.00, czyli tuż przed głównym wydaniem "Aktualności". 

Jak mówi Joanna Frydrych, sekretarz programu TVP3 Katowice, ponowna emisja kultowej przed laty telenoweli, to eksperyment społeczno-telewizyjny. “Jestem ciekawa, jak zareagują nasi młodzi widzowie, czy to też ma szansę przyciągnąć ich przed telewizory” – komentowała dla regionalnej stacji. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol