Social media i SEO/SEM: dlaczego muszą działać razem?

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że media społecznościowe i marketing w wyszukiwarkach nie pasują do siebie. A to błąd, bo według badań MDG Advertising idealnie uzupełniają się w wielu segmentach - uważa Marcin Kowalik z Zieltraffic.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zarówno social media marketing, jak i działania w wyszukiwarkach mają swoje słabe i mocne strony. Według MDG Advertising do zalet SEO/SEM należy zaliczyć efektywność w pozyskiwaniu leadów - i to zarówno w przypadku firm z sektora B2B, jak i B2C. Ten fakt argumentuje się tym, iż dzięki synergicznym działaniom w wyszukiwarce można uzyskać wysokojakościowe rezultaty. Szczególnie uwydatnia to ostatnie badanie pracowników Google’a, z którego wynika, iż ma to miejsce wyłącznie w przypadku połączenia sił pomiędzy SEO a SEM. Natomiast słabą stroną marketingu w wyszukiwarkach jest budowanie świadomości istnienia marki/ podmiotu. Jest to, zdaniem MDG Advertising, domena działań prowadzonych w mediach społecznościowych.

W przypadku promowania lokalnego biznesu (np. restauracji czy baru) przede wszystkim należy stawiać na działania SEO/SEM. W poszukiwaniu informacji o usłudze czy produkcie 89 proc. konsumentów korzysta bowiem z wyszukiwarek, co potwierdza raport „2012 Digital Influence Index”. Ostatnim elementem wziętym pod uwagę w tym porównaniu przygotowanym przez MDG Advertising to kwestia interaktywności. Na tym polu wygrywają media społecznościowe, a to ze względu na ich naturę. Traktuje się je jako kanał do dwustronnej komunikacji służący do rozwijania relacji z odbiorcami. Może to przybrać formę zbierania opinii na temat określonej usługi oraz przyczynić się do jej usprawnienia. Ponadto media społecznościowe to rozrywka. Trudno więc, aby w ich funkcjonowaniu zabrakło interakcji.   O tym jak oba kanały są dla siebie ważne świadczy fakt, że aż 50 proc. marketerów oceniło, iż ich działania w social media mają wpływ na działania w obszarze SEM. Doświadczenia z ostatnich lat z marketingiem i sprzedażą w social media już nauczyły reklamodawców, że nie każdy produkt czy usługa może być z sukcesem dzięki reklamie w internetowych społecznościach. O ile chętnie chwalimy się faktem, że przeczytaliśmy nową książkę, o tyle mniej chętnie opublikujemy na Facebooku to, że musieliśmy wziąć kredyt gotówkowy. Z pomocą przychodzą wtedy niezawodne SEO i SEM. Z drugiej jednak strony można zaobserwować przenikanie się świata mediów społecznościowych z wyszukiwarkami i odwrotnie.  

Marcin Kowalik, business development manager firmy Zieltraffic

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?