Sony jest kolejnym producentem, który zdecydował się nazrezygnowanie z tej technologii, którą kiedyś określano mianemobiecującego rywala dla paneli plazmowych i LCD. Wcześniej napodobny krok zdecydowały się m.in. Seiko Epson i Hitachi -informuje agencja Associated Press.
Zamiast telewizorów tylnoprojekcyjnych, których produkcję Sonywstrzyma w swoich trzech fabrykach (w Japonii, Meksyku i Malezji) wlutym przyszłego roku, firma zamierza skupić się na odbiornikachLCD i OLED.
Już w październiku Sony obniżyło swoją prognozę sprzedażytelewizorów tylnoprojekcyjnych w bieżącym roku fiskalnym (kwiecień2007 - marzec 2008) z 700 do 400 tysięcy, w porównaniu do 1,1miliona w analogicznym okresie rok wcześniej. Tymczasem w przypadkutelewizorów LCD, firma spodziewa się w tym samym czasie sprzedać 10milionów urządzeń - o 3,7 miliona więcej.

źródło: AP











