Vatican Media (dawniej Watykańskie Centrum Telewizyjne) zapowiada eksperyment podczas jednego z najchętniej oglądanych wydarzeń roku.
W Boże Narodzenie na placu św. Piotra do oficjalnej transmisji z błogosławieństwa Urbi et Orbi zostanie wpięty system Sony HDC-F5500V 4K z sensorem Super 35. Jak informuje Dykasteria ds. Komunikacji, rozwiązanie ma połączyć wymogi globalnej realizacji na żywo z estetyką znaną z kina, dzięki zaawansowanej pracy koloru i głębi ostrości.
Nowa technologia w oficjalnym sygnale telewizyjnym
Eksperyment ma być przeprowadzony w ramach istniejącej infrastruktury, opartej na kamerach HDC-5500V. Włączenie nowej jednostki ma nastąpić w sposób harmonijny, bez ingerencji w strukturę międzynarodowej produkcji. Celem jest wzbogacenie narracji wizualnej i archiwum audiowizualnego Watykanu, a także wyznaczenie kierunku dla przyszłych papieskich transmisji na żywo.

W komunikacie podkreślono, że test to kontynuacja wieloletniej współpracy Dykasterii ds. Komunikacji z Sony Europe. Partnerstwo ma wspierać stopniowe wdrażanie najnowszych technologii w służbie komunikacji Stolicy Apostolskiej, przy zachowaniu dostępności papieskiego przekazu dla globalnej widowni.
— Zgodnie z naszą misją Dykasteria ds. Komunikacji inwestuje w badania i współpracę z wiodącymi partnerami technologicznymi, takimi jak Sony, aby narracja wizualna wydarzeń Stolicy Apostolskiej coraz pełniej oddawała głębię niesionego przez nas przesłania — powiedział inż. Francesco Masci, dyrektor ds. technologii w Dykasterii ds. Komunikacji.
— Jak przypomina św. Augustyn, prawda jest jak promień światła, który wszystko rozświetla: także technologie, jeśli służą człowiekowi i pięknu, mogą stać się narzędziami czyniącymi widzialnym to, co inspiruje, jednoczy i podnosi ducha. Nasze filmowe eksperymenty idą właśnie w tym kierunku: z rozwagą i kreatywnością szukamy nowych języków, które wspierają misję Kościoła i docierają do serc ludzi na całym świecie — dodał Masci.

— Współpraca z Dykasterią ds. Komunikacji ma dla Sony Europe wyjątkową wartość, bo pozwala nam stale doprecyzowywać wymagania dotyczące wydajności naszych rozwiązań, sprawdzając je w jednym z najważniejszych kontekstów produkcji live na świecie — powiedział Benito Manlio Mari, Senior Sales Manager, Regional Sales South z włoskiego oddziału Sony.










