Sony ze wzrostem wpływów i zysku. Sprzedaż smartfonów spadła o połowę

Firma Sony zaprezentowała wyniki za swój miniony rok finansowy. Co prawda ogółem były one lepsze niż rok wcześniej, ale cieniem na nich kładzie się segment mobile i drastyczny spadek sprzedaży smartfonów.

km
km
Udostępnij artykuł:

W zakończonym 31 marca br. roku finansowym 2019 zysk netto Sony sięgnął 916,3 miliarda jenów (8,2 mld USD), w porównaniu do 490,8 miliarda jenów zysku we wcześniejszych dwunastu miesiącach (wzrost o 87 proc.).

W tym samym czasie przychód japońskiego producenta zwiększył się o 1,4 proc., z 8,54 biliona jenów do 8,67 biliona jenów (77,6 mld USD).

W poprzednim roku finansowym Sony sprzedało zaledwie 6,5 miliona smartfonów, w porównaniu do 13,5 miliona rok wcześniej. Przychód działu Mobile Communications zmalał o 31 proc., z 723,7 miliarda jenów do 498 miliardów jenów (4,5 mld USD), a strata operacyjna urosła z 27,6 miliarda jenów do 97,1 miliarda jenów (870 mln USD).

Jednocześnie Sony zapewnia, że zgodnie z założeniami realizuje plan 50-proc. redukcji kosztów operacyjnych, czego efektem ma być wyjście segmentu mobile na plus w ciągu najbliższych dwóch lat.

Sony podało także, że w poprzednim roku finansowym sprzedało 17,8 miliona konsol do gier wideo PlayStation 4 (wobec 19 mln rok wcześniej), 11,3 miliona telewizorów (wobec 12,4 mln) oraz 3,6 miliona cyfrowych aparatów fotograficznych (wobec 4,4 mln).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"