Pierwszego dnia imprezy zorganizowano koncert „Top of the Top”, w którym o nagrodę Bursztynowego Słowika rywalizowali wykonawcy z 15 krajów Europy - najpopularniejsi w swoich państwach, ale raczej nieznani w Polsce. Obejrzało go 1,6 mln widzów, a udział stacji wyniósł 14,66 proc. w grupie 4+ i 15,04 proc. w 16-49.
Natomiast drugi dzień składał się z dwóch części. O 20.00 rozpoczął się koncert „50 lat zespołu The Beatles”, w którym Polscy artyści wykonali największe przeboje brytyjskiej grupy. Śledziło go 1,92 mln osób, a udziały wyniosły odpowiednio 16,56 proc. i 14,66 proc. Z kolei transmitowany od ok. 22.00 koncert towarzyszący „Muzodajnia gwiazd” z popularnymi, polskimi artystami miał najwyższe udziały w ryku wynoszące odpowiednio 19,49 proc. i 20,34 proc., a jego widownia uplasowała się na poziomie 1,92 ml osób.

Średnio Polsat w czasie transmisji z imprezy osiągnął 16,31 proc. udziału w grupie widzów 4+, co dało mu w niej pozycję lidera rynku. Na drugim miejscu znalazła się Dwójka z udziałem wynoszącym 15,13 proc., która nadawała w tym czasie kabarety oraz filmy fabularne. Dalsze miejsca zajęły: TVN (13,58 proc., filmy) oraz TVP1 (12,96 proc., filmy i seriale). Z kolei w grupie komercyjnym 16-49 Polsat miał 16,32 proc. udziału i zajął drugie miejsce za TVN (18,79 proc.). Słabiej od kanału transmitującego festiwal wypadły: TVP2 (13,58 proc.) i TVP1 (12,96 proc.).
- Pierwsze koty za płoty. Zakładaliśmy, że pierwsza edycja nie będzie jakimś bardzo dużym sukcesem. Staraliśmy się połączyć tradycję z nową koncepcją, nowa formuła to był odważny pomysł. Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni z wyników, ale mamy apetyt na więcej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Perzyna. Jego zdaniem, zbudowanie stabilnej marki festiwalu wśród widzów to kwestia trzech lat. Perzyna podaje przykład stworzonych przez stację od podstaw TOPtrendów, które np. w drugim roku istnienia zanotowały udział w rynku na poziomie 13,5 proc., a w ostatnich latach ich wyniki nie schodzą poniżej 20 proc. (w tym roku obejrzało je średnio 2,72 mln widzów, a udział stacji wyniósł 24,02 proc.; więcej na ten temat).

Według Nielsena, cennikowe wpływy z reklam nadawanych przy Sopot Top Of The Top Festival wyniosły 4,98 mln zł (dane bez rabatów). Koszty imprezy podzielone były między Polsat oraz miasto Sopot. - Zrobiliśmy już pierwsze, gorące podsumowanie z miastem i zarządem Polsatu, nie ma powodu, by nie robić kolejnej edycji - mówi nam Perzyna.
Oglądalność Sopot Top Of The Top Festival 2012
Widownia konkurencji w czasie nadawania festiwalu











