Analiza wyników badania Megapanel PBI/Gemius (listopad 2006 -listopad 2007) pokazała, że internetowe serwisy randkowe zanotowałydość poważny spadek popularności na przestrzeni ostatnich trzynastumiesięcy. W listopadzie 2006 co czwarty internauta odwiedził tegotypu witrynę (25,67 proc.), podczas gdy rok później - zaledwie coszósty (16,63 proc.). Internauci odwiedzający serwisy randkowe wlistopadzie 2007 roku spędzili na nich jednak dwa razy więcej czasuniż przed rokiem.
Amatorami internetowych serwisów randkowych są przede wszystkimosoby młode. Internauci w wieku od 15 do 24 lat stanowią ponad 41proc. wszystkich użytkowników tego typu witryn. Wedługlistopadowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, częstszymibywalcami stron poświęconych randkom online są mężczyźni. Naszukaniu nowych znajomości za pośrednictwem sieci spędzają onitakże średnio prawie 20 minut więcej niż kobiety - 2 h 21 min i 48s. Najwięcej czasu na szukaniu bratniej duszy za pośrednictwemsieci spędzają osoby samotne. W listopadzie 2007 poświęciły temuśrednio 5 h 13 min i 6 s.

Wśród polskich "e-randkowiczów" największą popularnościącieszyły się serwisy na portalu Onet.pl. W listopadzie 2007 rokuodwiedziło je ponad 830 tysięcy użytkowników. Tym samym Onet.plpozostawił daleko w tyle takie serwisy, jak be2.com.pl orazilove.pl. W pierwszej piątce zestawienia znalazły się równieżfotoflirt.pl oraz serwisy randkowe portalu Interia.pl.
Popularność internetowych serwisów randkowych wlistopadzie 2007 roku według liczby użytkowników (realusers)
Nazwa użytkownicy (real users)Onet.pl - Serwisy randkowe837 797be2.com.pl457 681ilove.pl448 069fotoflirt.pl219 160Interia.pl - Serwisy randkowe149 069passion.com149 026o2.pl - Serwisy randkowe134 610Wp.pl - Serwisy randkowe127 196zapoznanie.pl108 806single.pl106 517.











