Spektakularny rozwój K2 Internet w 2003 roku

Rok 2003 przyniósł agencji interaktywnej K2 Internet wzrost przychodów o ponad 50%, kilkunastu nowych klientów i 5 nagród na konkursach reklamowych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Przeprowadzona w drugim półroczu strategiczna reorganizacja stworzyła podstawy do walki w roku 2004 o zdecydowane przywództwo w branży usług interaktywnych. Podstawą działania K2 Internet jest polityka uczciwości i otwartości w relacjach z otoczeniem. W związku z tym, Zarząd agencji przedstawia sprawozdanie z rozwoju i wyników w roku 2003.

Według przyjętego przez Radę Nadzorczą sprawozdania Zarządu, K2 Internet osiągnęła w roku 2003 przychody ze sprzedaży w wysokości 5,496 tysięcy złotych, co oznacza wzrost o 53% w porównaniu z rokiem 2002. Wzrost ten wiąże się przede wszystkim z wynikami agencji w czwartym kwartale oraz z udziałem nowo zdobytych klientów przekraczającym 30% sprzedaży. Zysk EBITDA Spółki za cały rok 2003 wyniósł około 648 tyś. zł.

Dobre wyniki finansowe były zapowiadane już w październiku przez Zarząd oraz fundusz bmp będący akcjonariuszem K2, który uznał ją w opublikowanym komunikacie za "jedną z najszybciej rozwijających się spółek e-marketingowych w Europie Środkowo-Wschodniej". Ze względu na stabilne podstawy tego wzrostu, akcjonariusze K2 podjęli wówczas decyzję o zasileniu spółki kwotą 0,7 mln. zł, powodującą podniesienie jej kapitału o 1/6. Pozyskane środki przeznaczane są aktualnie na inwestycje, które umożliwią K2 Internet utrzymanie w 2004 roku dynamiki rozwoju firmy osiąganej w ostatnich latach.

W roku 2003 K2 Internet kontynuowała i rozwijała obsługę e-marketingową swoich dotychczasowych głównych klientów: Bank BPH PBK, Ikea, Nokia, Polpharma, Volvo i innych. Rozwój agencji był jednak wynikiem przede wszystkim wyjątkowo wysokiej skuteczności nawiązywania współpracy z nowymi klientami. W ciągu roku pozyskano kilkunastu nowych klientów, którzy łącznie zapewnili agencji 1/3 przychodów. Szczególnie duże znaczenie miało pozyskanie takich firm jak: Crowley, DWS Polska, Kompania Piwowarska, Michelin czy PZU Życie.

Wiele projektów K2 w roku 2003 zakończyło się dużymi sukcesami marketingowymi. Do takich zaliczyć należy: stworzenie jednego z najpopularniejszych wortali piłkarskich w polskim internecie www.LechSport.pl oraz wyjątkowo wysoką sprzedaż uzyskaną dzięki serwisowi www.KartyKredytowe.pl i związanej z nim kampanii. Aktualnie K2 Internet finalizuje negocjacje dotyczące warunków współpracy z trzema kolejnymi klientami pozyskanymi w ostatnich tygodniach 2003 roku. Przedmiotem negocjacji we wszystkich trzech przypadkach są projekty, których wartość i znaczenie daleko przewyższają typowe przedsięwzięcia internetowe w kraju. Osiągnięcia i wyróżnienia

Rok 2003 obfitował w wydarzenia potwierdzające najwyższy poziom kreacji K2 Internet. Agencja zdobyła trzy nagrody za związaną z serwisem www.naznaczeni.pl promocję telefonu Nokia 7210 w internecie: Grand Prix i nagrodę za najlepszą kampanię na CyberKreaturze 2003 oraz wyróżnienie w konkursie IDEA 2003. Na Złotych Orłach 2003, serwis www.bezposlizgu.pl dla firmy Michelin zdobył wyróżnienie w kategorii reklamy w internecie, zaś www.e-pis.pl - nagrodę główną w kategorii reklamy politycznej. W rankingu opublikowanym w październiku przez Media i Marketing Polska K2 Internet uznana została za najbardziej kreatywną agencję interaktywną w Polsce.

Tak wysoki poziom kreacji K2 w połączeniu z najwyższym profesjonalizmem w pozostałych sferach działania były źródłem zaufania, jaki agencję obdarzały renomowane organizacje i instytucje. Agencja kontynuowała stałą współpracę z Instytutem Zarządzania oraz Stowarzyszeniem Marketingu Bezpośredniego, a także uzyskała status oficjalnego sponsora UNICEF.

Opisane wyżej wyniki stanowiły potwierdzenie osiągnięcia realizowanego od 2000 roku strategicznego celu zdobycia pozycji w ścisłej czołówce agencji interaktywnych. W związku z tym, w drugiej połowie roku K2 podjęła szereg projektów reorganizacyjnych przygotowujących ją do planowanej na najbliższe kwartały walki o niekwestionowane przywództwo na rynku.

W październiku 2003 roku ukonstytuował się nowy, trzyosobowy Zarząd K2 w składzie: Janusz Żebrowski (prezes i dyrektor zarządzający, wcześniej wiceprezes), Michał Lach (wiceprezes i dyrektor strategiczny, wcześniej prezes), Tomasz Tomczyk (członek zarządu i dyrektor obsługi klienta, wcześniej poza zarządem). Zmieniono system zarządzania agencją tworząc 4 nowe stanowiska dyrektorskie, które objęli: Izabella Dzienisiewicz (dyrektor produkcji), Maciej Gandys (dyrektor kreatywny), Grzegorz Kurowski (dyrektor marketingu) oraz Tymoteusz Chmielewski (dyrektor IT). W strukturze agencji utworzono dział strategicznego konsultingu e-marketingowego świadczący usługi doradcze na rzecz klientów agencji oraz innych firm. Uruchomiono również agencyjną bazę wiedzy będącą intranetowym systemem gromadzącym kilka tysięcy dokumentów o kluczowym znaczeniu dla rozwoju i wykorzystywania know-how agencji. Dla zapewnienia najwyższego poziomu identyfikacji pracowników z firmą, pod koniec roku 2003 uruchomiony został program opcji pracowniczych.

Podniesienie kapitału oraz reorganizacja K2 Internet stanowią podstawę do działań agencji w roku 2004, w którym priorytetem strategicznym będzie zdobycie pozycji niekwestionowanego lidera w branży usług interaktywnych.

Planowany wzrost przychodów na poziomie kilkudziesięciu procent ma zostać osiągnięty przez bardziej aktywną akwizycję nowych klientów oraz dalsze uzupełnianie kompleksowej oferty usług z zakresu zintegrowanej komunikacji marketingowej w internecie. Kontynuowane będą - związane już z pierwszymi sukcesami - projekty rozszerzania działalności K2 poza granice Polski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online