Zmiana pory nadawania serwisu sportowego TVP1 bez wpływu na oglądalność „Wiadomości”

„Sport” TVP1 w nowym paśmie ogląda 1,44 mln osób. Zmiana pory nadawania tego serwisu nie ma wpływu na oglądalność „Wiadomości” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-tvp-sport-po-wejsciu-na-mux-3-wzrosla-o-281-proc,7171199405094529a ##

Średnia widownia audycji w okresie od 25 lutego do 31 marca tego roku (czyli w pierwszych 35 dniach po zmianie pory emisji) wyniosła 1,44 mln widzów. Przełożyło się to na 9,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,23 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,15 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

W porównaniu do analogicznego okresu rok widownia „Sportu” spadła o 110 tys. oglądających. Od 25 lutego do 31 marca ub.r. kilkuminutowy cykl oglądało 1,55 mln osób, co przełożyło się na 9,71 proc. udziału w 4+ (w 16-49 było to 6,50 proc., a w 16-59 - 8,30 proc.). Wówczas emitowany był on około godz. 20.10.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-dziennikow-i-kwartal-2019-fakty-liderem,7171089037031553a ##

Z kolei widownia serwisu sportowego względem okresu poprzedzającego zmianę pory emisji wzrosła o 160 tys. osób. W okresie od 19 stycznia do 24 lutego br. audycję tę śledziło średnio 1,28 mln osób, co dało jej odpowiednio 7,96 proc., 5,59 proc. i 6,43 proc. udziału.

grafika

Z analizy widowni TVP1 minuta po minucie w godz. 19.00-20.59 dla trzech analizowanych okresów wynika, że miejsce ulokowania serwisu sportowego nie ma bezpośredniego wpływu na zachowania widowni stacji. W analizowanym okresie względem analogicznego okresu rok wcześniej i okresu poprzedzającego Jedynka w czasie nadawania „Wiadomości” oraz w pasmach przed i po dzienniku, zanotowała spadek kilkuprocentowy liczby widzów (mniej więcej był on proporcjonalny w każdej minucie).

grafika

Z kolei „Wiadomości” w okresie od 25 lutego do 31 marca br. na antenie Jedynki oglądało 2,22 mln widzów.

grafika

Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku

W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce,7171924786935937a ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online