SportLevel „Show me the money”. Nowa usługa SMG/KRC, Ciszewski Marketing Sportowy i Ciszewski PR

„Jeśli przyjdzie do mnie przedstawiciel klubu i zacznie rozmawiać o moich potrzebach, a nie o swoich - pierwszy zrobię z nim interes” - Toby Hester, szef projektów piłkarskich firmy Castrol

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

SMG/KRC, Ciszewski Marketing Sportowy i Ciszewski PR stworzyli nową usługę w zakresie consultingu sportu – SportLevel Show Me The Money. Służy ona do efektywnego finansowo planowania oraz zarządzania marketingiem sportowym i jest przeznaczona dla firm oraz instytucji sportowych. Dzięki metodologii zorientowanej na wyniki finansowe, pozwala biznesowo planować i mierzyć działania.

Marketing sportowy dzisiaj – wydatek czy inwestycja?

Głównym problemem firm planujących zaangażowanie w sport jest brak biznesowego podejścia zorientowanego na wyniki finansowe ze strony instytucji i klubów sportowych. Brak wspólnego języka środowiska biznesowego ze sportowym, czasami powoduje zniechęcenie firm do współpracy lub jeżeli już do takiej dojdzie, trudności w określaniu efektów prowadzonych działań. W efekcie często powoduje to sytuację, w której możemy mówić bardziej o mecenacie niż o inwestycji.

Widoczny w Polsce brak skutecznego dialogu i zrozumienia wzajemnych potrzeb pomiędzy przedstawicielami biznesu a instytucjami sportowymi, doskwiera obydwu stronom – zauważa Jerzy Ciszewski, prezes Grupy Ciszewski – Decyzje sponsoringowe firm często są nietrafione bądź podejmowanie ad hoc. Z kolei instytucje sportowe nie wykorzystują swojego potencjału, aby zachęcić inwestorów. Tymczasem brak skutecznych działań sponsoringowych to niska efektywność finansowa zarówno dla sportowców, klubów i związków sportowych, jak firm je finansujących. Wierzymy, że dzięki tej usłudze jesteśmy w stanie to zmienić.

SportLevel nową jakością na rynku

Nowa usługa jest połączeniem kompetencji badawczych SMG/KRC z ekspercką wiedzą dotyczącą komunikacji firm Ciszewski Marketing Sportowy oraz Ciszewski PR. Pozwala na efektywne biznesowo planowanie, realizację oraz pomiar efektów działań w zakresie komunikacji sportowej. Na etapie przygotowań strategii, SportLevel dostarcza miarodajnych wyników dotyczących potencjału danej dyscypliny w odniesieniu do grupy docelowej oraz wizerunku marki. Pozwala to na przemyślane przełożenie emocji sportowych na wartości biznesowe. W dalszej kolejności umożliwia dobór odpowiednich narzędzi do realizacji strategii i ciągłe monitorowanie efektów działań.

SportLevel właściwie otwiera nowy rozdział marketingu sportowego. Dzisiaj główną korzyścią z inwestycji w polski sport jest tzw. „ekspozycja logo” a  dzięki temu proste budowanie znajomości  marki w grupach docelowych.  Dla dojrzałego marketingu jest to jednak oferta zbyt ograniczona i główna z przyczyn omijania sportu przez duże firmy i budżety. Dlatego SportLevel-  z jednej strony podnosi poprzeczkę wymagań i oczekiwań świata sportu i biznesu wobec siebie-  ale z drugiej strony pomaga ten wysoki poziom osiągnąć. I na tym polega jego wyjątkowość - mówi Grzegorz Kowalski, Sport Unit Director SMG/KRC.

Oferta skierowana jest do firm, chcących budować swój wizerunek w oparciu o sport, jak i do sportowców, klubów oraz instytucji sportowych, zainteresowanych znalezieniem sponsorów.

Staramy się zauważać potrzeby rynku i wychodzić im naprzeciw. Jest to szczególnie istotny obszar naszych działań w przededniu EURO 2012, kiedy coraz więcej firm rozważa inwestycję w sport. SportLevel jest naszą odpowiedzią na wątpliwości wielu klientów – zauważa Barbara Sołtysińska, inicjatorka projektu, Dyrektor Strategiczny Ciszewski PR.

Co daje SportLevel?

Firmom:

  • pozwala wybrać adekwatną do wizerunku firmy dyscyplinę sportową i dotrzeć do określonej grupy docelowej,
  • dostarcza strategię optymalnego wykorzystania platformy komunikacyjnej zbudowanej w oparciu o sport,
  • pozwala stale mierzyć efektywność biznesową sponsoringu i szybko reagować w sytuacji spadku.

Sportowcom i instytucjom sportowym:

  • pozwala zweryfikować na poziomie wizerunkowym, do jakich firm należy kierować oferty sponsoringowe,
  • dostarcza strategię marketingową opartą o badania potencjału dyscypliny oraz nastawioną na osiągnięcie mierzalnych i wiarygodnych dla świata biznesu efektów,
  • pozwala stale monitorować czy efektywność marketingowa instytucji sportowej dla firmy utrzymuje się na możliwie wysokim poziomie.

Więcej informacji na stronie: www.sportlevel.pl

Partnerzy projektu

 Ciszewski Marketing Sportowy

Ciszewski Marketing Sportowy (CMS) jest liderem doradztwa sportowego na polskim rynku. Z powodzeniem wykorzystuje przez okres ponad 15 lat na polskim rynku zrealizował wiele projektów dla klubów, firm, organizacji samorządowych i sportowców.

CMS świadczy kompleksowe usługi doradcze i marketingowe dla firm działających w branży sportowej, promujących się poprzez sport oraz dla instytucji powiązanych ze sportem, w tym dla zawodników i drużyn, klubów i podmiotów miejskich. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji strategicznych projektów doradczych, kompleksowych projektów PR i marketingowych, eventów oraz szkoleń w obszarze marketingu sportowego. Współpracuje z wyspecjalizowanymi agencjami reklamowymi, sponsorskimi oraz badawczymi. Swoim klientom i partnerom zapewnia sukces finansowy i sportowy oraz profesjonalne doradztwo przy realizacji imprez i projektów sponsoringowych.

Najważniejszym jednak źródłem kompetencji pracowników CMS jest ich miłość do sportu. Jako kibice świadomi są jego znaczenia w gospodarce oraz życiu społecznym. Zdrowy, normalny, doskonale zorganizowany sport jest przecież świadectwem rozwoju społeczeństwa. Dlatego też propagują sportowy styl życia i wspierają wszystkie inicjatywy, szczególnie te skierowane do dzieci i młodzieży.

Ciszewski Public Relations

Agencja Ciszewski PR powstała w 1994 roku i jest obecnie jedną z najstarszych firm public relations w Polsce. Prezesem i właścicielem jest Jerzy Ciszewski. 

Od ponad 17 lat świadczy usługi na rzecz polskich i międzynarodowych firm. Pierwszym dużym przedsięwzięciem agencji była w latach 1994-1996 kompleksowa obsługa public relations rajdu Camel Trophy w Polsce. Od 9 lat agencja organizuje Ciszewski Cup - jeden z najstarszych turniejów squasha w Polsce. 

W 1999 roku Ciszewski PR podpisała umowę afiliacyjną z amerykańską agencją o zasięgu globalnym - Golin&Harris i stała się jej wyłącznym przedstawicielem na terenie Polski. W 2007 roku firma przystąpiła do Związku Firm Public Relations i stała się członkiem programu Global Compact, będącego jedną z inicjatyw ONZ.

Lata 2006-2010 były dla Ciszewski PR okresem specjalizacji w konkretnych obszarach komunikacji i dynamicznego rozwoju. Agencja w tym czasie otwierała się na nowe rynki, poszerzała swoje portfolio, zwiększała kompetencje i podążała za nowymi trendami w komunikacji.

W roku 2010 i 2011 Ciszewski PR została wybrana dwa razy z rzędu „Agencją Roku” w prestiżowym konkursie IMPACTOR. Za kampanie zrealizowane w 2010 roku – „24 Polskim Dniem Przytulania”, „Zaufaj wodzie z kranu" oraz „Hoop Colędawanie" agencja otrzymała wiele nagród m.in. Złote Spinacze, Magellan Award, Golden Drum, Impactor, Kreatura.

W 2011 roku Ciszewski Public Relations została wyróżniona w prestiżowym dla branży public relations raporcie amerykańskiej Holmes Group za 30-proc. wzrost w czasie, gdy większość firm odnotowała taki sam lub gorszy wynik.

Millward Brown SMG/KRC

Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej SMG/KRC (www.millwardbrown.com/pl) powstał w 1990 roku. W ciągu dwudziestu lat swojej działalności stał się największym ośrodkiem badań marketingowych w Polsce i na całym obszarze Europy Środkowej i Wschodniej.

Firma specjalizuje się w: badaniach komunikacji masowej i kondycji marek (pre-testy, post-testy reklam, trackingi, badania strategii i kondycji marek), zaawansowanych badaniach jakościowych, badaniach mediów. Najlepiej znane projekty prowadzone przez SMG/KRC to: Target Group Index (studium konsumpcji marek i mediów), PBC (drugi co do wielkości w Europie system pomiaru czytelnictwa prasy), Radio Track (drugi co do wielkości w Europie system pomiaru słuchalności radia), CAPIBUS, Omnibus „Matki” i Omnibus „Młodzież”, Net Track - badanie użytkowników polskiego Internetu.

Od 2000 roku instytut SMG/KRC Poland jest członkiem globalnej sieci Millward Brown International i funkcjonuje pod nazwą Millward Brown SMG/KRC.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online