W dobie pandemii koronawirusa Spotify radzi sobie na rynku całkiem dobrze. Liczba użytkowników Spotify na całym świecie wzrosła w 2020 r., w porównaniu z rokiem poprzednim.
Z serwisu korzysta 345 mln osób miesięcznie. To wzrost o 27 proc. w porównaniu z 2019 r. Abonenci korzystający z bezpłatnej wersji serwisu (gdzie emitowane są reklamy) wynosi 199 mln, czyli o 30 proc. więcej niż w rok wcześniej. Liczba abonentów premium wzrosła o 24 proc. rocznie do 155 mln.
Teksty piosenek na żywo
Spotify ma w swojej historii wiele testów nowych funkcji, z których niektóre znalazły się w globalnym użyciu, część zaś nie została szeroko wprowadzona. Jednym w ostatnich przykładów takich prób są rozpoczęte w grudniu 2020 r. ograniczone testy sekcji Stories.

Teraz Spotify rozpoczął testowanie kolejnej funkcji, która ma uczynić platformę bardziej atrakcyjną dla odbiorców. Chodzi o możliwość wyświetlania na bieżąco tekstów piosenek, które aktualnie są odtwarzane w serwisie.
Według nieoficjalnych informacji podobny system był od dawna wśród opcji najbardziej pożądanych przez użytkowników. Na razie jednak testy dotyczą ograniczonej grupy odbiorców jedynie w USA. Spotify przyznaje, że zanim zdecyduje co dalej z projektem chce najpierw zorientować się jakie będzie zainteresowanie użytkowników wyświetlaniem tekstów piosenek na żywo.
Odpowiadając na pytania Wirtualnemedia.pl polski oddział Spotify zaznacza, że o nowych funkcjach w serwisie będzie informować na bieżąco, dopiero w momencie ich wprowadzania na polski rynek.

Media technologiczne przypominają, że w przeszłości Spotify kilka razy próbował już wprowadzić testowaną obecnie opcję, za każdym razem jednak kończyło się jedynie na krótkich próbach na wybranych rynkach.











