Spotify przed Deezerem na komputerach i mobilnie, Google Play Music i WiMP mało angażujące

Z muzycznych platform streamingowych Spotify i Deezer korzysta 2-3 proc. polskich użytkowników smartfonów i tabletów, poświęcając temu po kilka minut dziennie. Google Play Music ma dużo większy zasięg na urządzeniach z Androidem, ale o wiele krótszy średni czas korzystania.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Spotify przed Deezerem na komputerach i mobilnie, Google Play Music i WiMP mało angażujące

Według badania Mobience z aplikacji Google Play Music, udostępnionej w naszym kraju wiosną ub.r. korzysta w skali miesiąca 11-12 proc. polskich użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android (produkowanym przez Google).

Kilkakrotnie mniejszy zasięg mają muzyczne aplikacje streamingowe działające parę lat dłużej: Spotify używa 2-3 proc. „androidowych” użytkowników, Deezera - ok. 2 proc., a z WiMP - ok. procenta. Inne podobne aplikacje, np. Rdio czy polskie Muzo.pl, mają minimalny zasięg, zbyt mały, żeby został oszacowany w badaniu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-z-messengerem-mobilnym-liderem-spolecznosciowym-w-polsce-skype-przed-instagramem-whatsappem-i-snapchatem ##

grafika

W przeliczeniu wszystkich użytkowników smartfonów w Polsce, z Google Play Music korzysta miesięcznie ok 1,5 mln, ze Spotify - ok. 300-390 tys., z Deezera - ok. 200-260 tys., a z WiMP - ok. 110-170 tys.

Wszystkie te aplikacje są odpłatne. Za darmo można z nich korzystać tylko przez krótki okres promocyjny (w przypadku Google Play Music, Spotify i Deezera - przez 30 dni), a potem trzeba płacić, najczęściej po ok. 20 zł miesięcznie (w Google Play Music, Spotify i Deezerze - po 19,99 zł).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##

Właściciele platform nie ujawniają statystyk korzystania z nich na polskim rynku. Spotify w czerwcu br. poinformował, że na całym świecie ma 75 mln użytkowników, z których 20 mln płaci za dostęp do usługi (więcej o tym). Google nie podaje danych o użytkownikach Google Play Music ani w Polsce, ani w skali globalnej.

Zaznaczmy, że WiMP połączył się w uruchomionym w Polsce wiosną br. serwisem Tidal (tak jak WiMP oferującym muzykę w bezstratnym formacie dźwięku) i od tego momentu nie rejestruje już nowych użytkowników.

Z muzycznych aplikacji streamingowych korzystają przede wszystkim osoby w wieku 25-34 lat (36 proc. wszystkich użytkowników), 15-25 lat (30 proc.) i 35-44 lat (23 proc.).

grafika

Na korzystanie ze Spotify jego użytkownicy mobilni poświęcają codziennie średnio od 4 do 7 minut.

Pozostałe platformy notują dużo niższe wyniki: w przypadku Deezera jest to w porywach ponad minuta, w Google Play Music - ok. pół minuty, a w WiMP - zaledwie kilka-kilkanaście sekund.

grafika

W maju 40 proc. „androidowych” użytkowników Spotify uruchamiało tę aplikację przez minimum 5 dni. Z Deezera tak często korzystało 16 proc. jego użytkowników, a z Google Play Music - 12 proc.

Za to tylko przez dzień lub dwa dni Spotify uruchiamiała połowa użytkowników. W przypadku pozostałych aplikacji było to od trzech czwartych (Deezer i Google Play Music) do 100 proc. korzystających (Rdio).

grafika

Platformy streamingowe działają też w wersjach desktopowych, w których można słuchać zgromadzonej tam muzyki za darmo, przy czym płacący użytkownicy mają dodatkowe możliwości, m.in. nie muszą oglądać reklam i mogą słuchać piosenek w wyższej jakości dźwięku i w trybie offline.

Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, na komputerach stacjonarnych Spotify odwiedza w ciągu miesiąca ok. 500-700 tys. polskich internautów, a Deezera - 90-200 tys. Pierwszy serwis rekordowe dla siebie 705 tys. użytkowników zanotował w lipcu ub.r., natomiast Deezer lepsze wyniki niż przez ostatnie półtora roku osiągał wiosną i latem 2013 roku, kiedy odwiedzało go 220-250 tys. polskich użytkowników (zobacz szczegóły).

Spotify i Deezer, tak samo jak wszystkie zagraniczne serwisy, nie są w Megapanelu audytowane, dlatego nie ma danych o liczbie ich odsłon czy czasie korzystania przez internautów. Pozostałe serwisy streamingowe zanotowały na komputerach zbyt niską odwiedzalność, żeby została określona w Megapanelu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"