Rynek podcastów rozwija się na świecie dynamicznie, coraz więcej wydawców i największych firm technologicznych inwestuje w ofertę treści audio. Według prognoz w 2020 r. wydatki reklamowe na podcasty wzrosną o 14,7 proc.
Nowy serwis z podcastami
Potencjał podcastów już dawno dostrzegła muzyczna platforma Spotify, która w ramach swoich obecnych abonamentów pozwala użytkownikom na dostęp do tego typu treści audio.
Teraz pojawiły się doniesienia o tym, że Spotify może planować wprowadzenie nowego zewnętrznego serwisu zawierającego wyłącznie podcasty. Informacje na ten temat przekazał Andrew Wallenstein, szef należącej do „Variety” firmy Intelligence Platform.
Zgodnie z przeciekiem na nowej platformie będą publikowane podcasty o różnorodnej tematyce, a dostęp do nich będzie płatny. Według sugestii do wyboru mogą być 4 warianty abonamentu.

Najtańsza subskrypcja w wysokości 3 dol. miesięcznie pozwoli na dostęp do ograniczonej liczby ekskluzywnych wywiadów i podcastów, a użytkownicy napotkają reklamy podczas odbioru treści.
Z kolei najdroższy abonament w cenie 8 dol. miesięcznie zaoferuje dostęp do oryginalnych treści najwyższej jakości oraz przedpremierowych odcinków podcastów. Użytkownicy takiej subskrypcji nie napotkają też na swoich kontach reklam.
Według nieoficjalnych informacji w pocastowym serwisie Spotify nie będzie dostępu do nagrań muzycznych oferowanych przez platformę. Rzecznik Spotify nie potwierdził na razie doniesień o uruchomieniu nowego serwisu twierdząc, że firma eksperymentuje z różnymi rozwiązaniami, które mają przynieść korzyści zarówno użytkownikom, jak i twórcom

W trzecim kwartale 2020 r. serwis Spotify zanotował wzrost przychodów o 14 proc., spółka wykazała też kwartalną stratę w wysokości 118 mln euro. Obecnie z aplikacji korzysta na całym świecie 320 mln użytkowników.
Czytaj także: Spotify chce z podcastów produkować filmy i seriale











