Liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie miesięczników luksusowych i shoppingowych w 2023 roku był „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik wyniósł 84 715 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł zanotował spadek o 4,32 proc.
Drugą lokatę, z wynikiem wynoszącym 83 816 egz., zajął magazyn „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło). Tytuł odnotował spadek wynoszący 3,91 proc. Przewaga „Twojego Stylu” nad „Zwierciadłem” w zeszłym roku stopniała do 899 egz.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-2023-polityka-newsweek-polska,7169432779466369a ##
Podium uzupełniają „Wysokie Obcasy Extra” (Agora) ze średnią sprzedażą wydania w ub.r. na poziomie 42 452 egz., po spadku o 15,87 proc.

Dalej uplasowały się: „Glamour” (14 155 egz.; - 24,15 proc. - największy spadek w zestawieniu).
Średnia łączna sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - miesięczników luksusowych i shoppingowych w zeszłym roku wyniosła 280 396 egz. Była o 8,21 proc. niższa niż w 2022 roku.
„Zwierciadło” na czele sprzedaży e-wydań

W 2023 roku trzy miesięczniki wykazały sprzedaż e-wydań. Zdecydowanie najwyższe wyniki miało „Zwierciadło” (średnia sprzedaż e-wydań na poziomie 9 460 egz.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakt-na-czele-sprzedazy-w-2023-roku-gazeta-wyborcza-stracila-najwiecej,7169436341528705a ##
Drugi był „Twój Styl” (1 738 egz.), a trzecia - „Pani” (259 egz.).
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.











