W 2018 r. globalna sprzedaż smartfonów osiągnęła poziom ponad 1,49 mld sztuk, podczas gdy rok wcześniej przekroczyła 1,55 mld. Taki wynik oznacza spadek rok do roku o 4 proc. Według firmy analitycznej Counterpoint Research podającej te dane największy spadek sprzedaży, o 7 proc. rok do roku, nastąpił w IV kwartale ub.r.
Największym dostawcą smartfonów w 2018 r. był koncern Samsung, który sprzedał 291,8 mln urządzeń, zanotował jednak spadek rok do roku o 8 proc.
Stratę rzędu 4 proc. odnotował też znajdujący się na 2. miejscu Apple, który w ub.r. sprzedał 206,3 mln iPhone’ów.
Podium zamyka Huawei, który w przeciwieństwie do konkurentów osiągnął wzrost sprzedaży o 34 proc. do poziomu 205,3 mln sztuk.
Największe wzrosty wśród dostawców smartfonów (126 proc.) zanotował koncern HMD Global produkujący urządzenia pod marką Nokia, zaś liderami spadków są LG (26 proc.) oraz Lenovo (23 proc.). Największy udział w rynku miał w ub.r. Samsung (19 proc.), wyprzedzając Apple oraz Huawei (po 14 proc. każdy).












