Jeszcze większy spadek odnotowano w segmencie urządzeń 2-in-1 (z odpinanym ekranem/klawiaturą) - o 38,6 proc. Stanowi on jednak tylko 2-3 proc. całego rynku tabletów.
Znacząco w ujęciu rocznym zmalała także średnia cena tabletów sprzedawanych w Europie Środkowo-Wschodniej - o 21,9 proc. Taka tendencja utrzymuje się na tym rynku już od kilku lat.
Po słabszym I kwartale, pozycję lidera odzyskało Lenovo, które sprzedało w II kwartale 480 tys. swoich tabletów i zdobyło 16,8 proc. udziału w rynku (+2,8 pkt. proc. kw./kw.). Niewiele mniej urządzeń (450 tys.) sprzedał drugi w rankingu Samsung, co dało mu 15,9 proc. rynkowego udziału. Daleko w tyle za tą dwójką są Apple (5 proc. udz. w ryn.), Asus (3,9 proc.) i debiutant w Top 5 - Digma (3,5 proc.).












