Środa najlepszym dniem na spokojne zakupy

Środa jest dla Polaków najlepszym dniem tygodnia na dokonywaniezakupów. Respondenci odpowiadają zgodnie, że w tym dniu najrzadziejkupują artykuły spożywcze i ubrania w centrach handlowych,supermarketach i sklepach - a to właśnie kolejki są najbardziejpowszechnym źródłem irytacji podczas zakupów.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Dla zakupów spożywczych, najspokojniejszym okresem okazuje sięwieczór, kiedy do sklepów udaje się zazwyczaj zaledwie 7% Polaków.Natomiast w Wielkiej Brytanii, najlepszy moment na zakupy spożywczeto pora lunchu, gdy kupuje raptem 5% ankietowanych. Zarówno dlaPolaków, jak i Brytyjczyków, najspokojniejszym okresem na zakupyubraniowe jest wieczór, gdy w sklepach jest jedynie 7% respondentów- wynika z międzynarodowego badania ICM Research Agency na zlecenieVisa Europe.

Badania wykazały również, że coraz bardziej się śpieszymy, zaśmężczyźni są bardziej niecierpliwi niż kobiety. Dla niemal połowypolskich mężczyzn (49%), kolejki wywołują największą irytacjępodczas zakupów, podczas gdy wśród kobiet dotyczy to 43% badanych.Na odwrót jest wśród brytyjskich konsumentów, gdzie kobiety łatwiejtracą cierpliwość z powodu kolejek niż mężczyźni (49% wobec41%).

Co ciekawe, ponad połowa polskich mężczyzn (53%) na zakupyodzieżowe wybiera się w towarzystwie swojej partnerki. Jedynie coczwarty (25%) samodzielnie kupuje ubrania, natomiast aż co ósmymężczyzna (12%) całkowicie zostawia partnerce sprawy swoichzakupów. W porównaniu, wśród brytyjskich mężczyzn jedynie codwunasty (8%) ceduje kupowanie odzieży na partnerkę. Brytyjkiwybierają towarzystwo innej kobiety przy zakupie odzieży niemalrównie często, jak Polki (22% i 20%). A 38% kobiet na zakupyodzieżowe najchętniej wybiera się samotnie. Zaledwie 1% brytyjskichkobiet chciałoby dokonywać zakupów z mężczyzną, natomiast w Polscechęć wspólnych zakupów odzieżowych wyraziło tylko 3% kobiet.

Wyniki badań obalają mit, że w Polsce to głównie kobiety robiązakupy spożywcze. Okazuje się, że proporcje są bardzo zbliżone,zarówno wśród osób robiących takie zakupy codziennie (32% mężczyzni 36% kobiet), jak i tych, co odwiedzają sklepy spożywcze 2-3 razyw tygodniu (32% mężczyzn i 31% kobiet). Zaskakiwać może fakt, że ażco szósty badany (16%) robi takie zakupy jedynie raz w tygodniu.Ulubionym miejscem zakupów spożywczych są sklepy osiedlowe (56%odpowiedzi). Na centra handlowe wskazuje niemal dwukrotnie mniejrespondentów (30%).

Wśród kupujących elementy garderoby utrzymuje się nieznacznaprzewaga kobiet - 37% chodzi do sklepów odzieżowych raz w miesiącu,wobec 29% mężczyzn. Jako ulubione miejsce zakupu ubrań Polacywyraźnie wskazują na centra handlowe (38% respondentów), zaś sklepylokalne i osiedlowe wybiera 24%. Sklepy przy głównych ulicach miastwybiera co piąty badany (19%).

Gdy przychodzi do płacenia, bezpieczne płatności kartą wybieraco szósty robiący zakupy spożywcze (16%) oraz co piąta osobakupująca odzież (21%). Za zakupy odzieżowe kartami najchętniejpłacą osoby w wieku 25-34 (30% badanych), oraz co czwarta osoba wgrupie wiekowej 35-44 (26%). Dla porównania, w Wielkiej Brytanii,gdzie karty funkcjonują od kilku dziesiątków lat, aż 60%respondentów woli płacić z użyciem karty zamiast gotówki.

Badanie przeprowadzone na zlecenie organizacji Visa Europe przezICM Research Agency w Polsce, Grecji, Turcji i Wielkiej Brytanii -metodą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych (CATI), wokresie grudzień 2008 - styczeń 2009., na próbie 1 000 osób wkażdym kraju, w przedziale wiekowym 18-65+.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"