Niezmienny lider zestawienia - kanał TVP Info - zanotował w zeszłym miesiącu spadek średniej dobowej oglądalności względem maja ub.r. o 26,8 proc. do 244 tys. widzów, a jego udział w rynku zmalał z 5,54 proc. do 4,32 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się najdłużej nadający kanał informacyjny, czyli TVN 24, który zanotował największy w rankingu spadek widowni, wynoszący 27,8 proc. W maju br. oglądało go średnio 172 tys. osób, a jego udział wynosił 3,05 proc. (rok wcześniej 3,96 proc.).
Na podium uplasował się jeszcze Polsat News. W piątym miesiącu br. ten najmłodszy gracz na rynku stacji newsowych miał w każdej minucie średnio 45 tys. widzów, o 3,4 proc. mniej niż rok wcześniej, a jego udział zmalał tylko o 0,02 pkt. proc. Warto dodać, że Polsat News w maju br. poszerzył zasięg o platformę N (więcej na ten temat).

Czwartą lokatę zajęła Superstacja z widownią na poziomie 15 tys. widzów, notując spadek o 8,7 proc. Udział tego kanału spadł minimalnie - o 1 pkt. proc.
W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem był stacja TVP Info, która z udziałem 2,44 proc. (notując spadek o 0,73 pkt. proc.) wyprzedziła TVN 24 (2,16 proc. udziału, spadek o 1,14 pkt. proc.).
Kanał TVN CNBC w maju br. po raz pierwszy od wielu miesięcy odnotował spadek widowni - średnia oglądalność minutowa biznesowej stacji spadła w porównaniu do maja ub.r. o 9,3 proc. do 2,9 tys. widzów, ale jej udział pozostał na poziomie 0,05 proc. Konkurencyjną TV Biznes także dotknął spadek, ale dużo większy. W piątym miesiącu br. jej średnia widownia zmalała aż o 67,8 proc. do poziomu niemal 1 tys. osób, a udział kanału poszedł w dół z 0,05 proc. do 0,02 proc.

Najpopularniejszą pozycją w maju br. w TVP Info była relacja z beatyfikacji Jana Pawła II, w TVN 24 – relacja z wizyty Baracka Obamy w Polsce, a w Polsat News - ”Informacje”.











