Stacje informacyjne: tracą TVP Info i TVN 24, zyskuje Polsat News

W czerwcu br. dwa najpopularniejsze kanały newsowe - TVP Info i TVN24 - miały niższą widownię niż rok wcześniej. Zyskał za to Polsat News. Wzrost zanotował też TVN CNBC, który ma już prawie cztery razy więcej widzów niż TV Biznes.

km
km
Udostępnij artykuł:

Lider zestawienia - naziemny kanał TVP Info - zanotował w zeszłym miesiącu spadek średniej dobowej oglądalności względem czerwca ub.r. o 20,8 proc. do 238 tys. widzów, a jego udział w rynku zmalał z 5,52 proc. do 4,57 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się najdłużej nadający kanał informacyjny, czyli TVN 24, który zanotował jeszcze większy spadek widowni, wynoszący 28,8 proc. W czerwcu br. oglądało go średnio 160 tys. osób, a jego udział wynosił 3,07 proc. (rok wcześniej 4,13 proc.).

Na podium uplasował się jeszcze Polsat News, który jako jedyny z czołowej trójki zanotował wzrost oglądalności. W szóstym miesiącu br. ten najmłodszy gracz na rynku stacji newsowych miał w każdej minucie średnio 43 tys. widzów, o 12,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a jego udział wzrósł o 0,12 pkt. proc. Warto tutaj dodać, że Polsat News w maju br. poszerzył zasięg o platformę N (poczytaj o tym).

Czwartą lokatę zajęła Superstacja z widownią na poziomie 15,5 tys. widzów, notując wzrost o 6,8 proc. Udział tego kanału zwiększył się o 0,03 pkt. proc.

W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem tutaj także była stacja TVP Info, która z udziałem 2,59 proc. (notując spadek o 0,38 pkt. proc.) wyprzedziła TVN 24 (2,22 proc. udziału, spadek o 1,10 pkt. proc.) i Polsat News (0,75 proc. udziału, wzrost o 0,12 pkt. proc.).

Po majowym i pierwszym od wielu miesięcy spadku widowni, w zeszłym miesiącu wzrost odnotował kanał TVN CNBC - średnia oglądalność minutowa biznesowej stacji zwiększyła się w porównaniu do czerwca ub.r. o 35,9 proc. do 3,8 tys. widzów, a jej udział wzrósł z 0,05 proc. do 0,07 proc. Wyraźny spadek dotknął konkurencyjną TV Biznes. W szóstym miesiącu br. jej średnia widownia zmalała aż o 48,8 proc. do poziomu niewiele ponad 1 tys. osób, a udział kanału poszedł w dół z 0,04 proc. do 0,02 proc.

Najpopularniejszą pozycją w czerwcu br. w TVP Info był serwis informacyjny, w TVN 24 - program "Szkło kontaktowe" z Krzysztofem Daukszewiczem w roli komentatora, a w Polsat News - "Informacje dnia".

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące