Największa popularnością cieszył się podobnie jak co roku koncert Top, który w piątek 8 czerwca obejrzało średnio 2,57 mln osób przy udziałach w rynku telewizyjnym na poziomie 24,4 proc. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl
Sobotni koncert Trendy przyciągnął przed ekrany 1,95 mln osób (udziały wyniosły 16,92 proc.), a niedzielną Cyganerię Jacka Cygana i Godzinę Wilków oglądało średnio 2,1 mln osób (udziały 20,57 proc.).
Ogółem festiwal Top Trendy 2007 miał średnią widownię na poziomie 2,23 mln osób, zaś przeciętne udziały w rynku ukształtowały się na poziomie 20,76 proc. Lepiej było w grupie wiekowej 16-49 lat, gdzie udziały wyniosły 22,9 proc.
Wszyscy 4+16 - 4908-06-2007TopStartKoniecAMRAMR %SHR %SHR %20:0221:452 520 1707,00%22,34%27,50%22:0323:522 619 3077,28%26,62%31,99%średnia2 571 1977,15%24,40%09-06-2007TrendyStartKoniecAMRAMR %SHR %SHR %20:0823:121 953 1495,43%16,92%18,97%średnia1 953 1495,43%16,92%18,97%10-06-2007Cyganeria i WilkiStartKoniecAMRAMR %SHR %SHR %21:1023:302 544 4307,07%20,49%19,20%23:4300:28975 0912,71%21,11%19,91%średnia2 100 1395,84%20,57%średnia ogółem2 230 1256,20%20,76%22,90%

Podczas emisji festiwalu Polsat był druga stacją w rynku telewizyjnym. Najwięcej widzów miała wtedy Jedynka – 2,86 mln osób. Za Polsatem uplasowała się natomiast Dwójka (1,95 mln) i TVN (1,63 mln).
W porównaniu z zeszłym rokiem, gdy festiwal emitowany był w połowie lipca, widownia Top Trendów spadła o około 140 tys. widzów. W 2006 roku imprezę muzyczną Polsatu (wraz z koncertem na rzecz Varius Manx) obejrzało średnio 2,37 mln osób przy udziałach w rynku na poziomie 21,31 proc.(wśród wszystkich widzów) i 24,99 proc. (w komercyjnej grupie docelowej).
Wszyscy 4+16 - 49AMRSHR %SHR %14-07-2006Top3 116 22527,84%35,24%15-07-2006Trendy1 843 86417,92%19,67%16-07-2006Koncert na rzecz Varius Manx2 199 47117,68%19,21%2006średnia2 374 23721,31%24,99%2005średnia2 351 69722,55%27,25%2004średnia1 424 12213,53%14,74%2003średnia1 890 99817,07%19,65%

Władze Polsatu są bardzo zadowolone z tegorocznego festiwalu. – Była to niezwykle udana impreza, świadczyć o tym może reakcja publiczności, komplet zajętych miejsc w amfiteatrze, rekordowa liczba gwiazd, która wystąpiła na deskach Opery Leśnej, dziennikarzy, którzy się akredytowali przy festiwalu oraz zgłoszeń do konkursu trendy, których było aż 300 – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agata Młynarska, rzecznik prasowa Top Trendów.
Stację satysfakcjonują także wyniki oglądalności festiwalu pomimo drobnego spadku liczby widzów. - Piątkowy koncert Top miał około 30-procentowe udziały w grupie docelowej, to bardzo dobry wynik – podkreśla Młynarska. – Koncert Jacka Cygana był wytworny, elegancki, ale jednak adresowany dla publiczności, która musi się na tym poznać, zatem jeżeli oglądał go w niedzielę co piąty telewidz to jest to ogromny sukces – dodaje.

Na reklamach emitowanych przy transmisjach z festiwalu Polsat zarobił w sumie ponad 7,86 mln. Głównymi reklamodawcami byli: Veroni Mineral (341,9 tys. zł), Plus GSM (340,2 tys.zł) i Play (248,5 tys. zł).
Tegoroczny festiwal Top Trendy cieszył się zainteresowaniem głównie kobiet, osób w wieku od 35 do 59 lat, mieszkańców małych i średnich miast oraz widzów z wykształceniem podstawowym i średnim.
AFFADH %PłećMężczyźni7737,25%Kobiety12162,75%Wiek4- 9 402,48%10- 15786,14%16 - 19654,09%20 - 24625,53%25 - 29857,11%30 - 34947,14%35 - 391449,47%40 - 441107,44%45 - 4913811,18%50 - 5412610,35%55 - 5917412,13%60+9416,92%Wlk.miastaWieś9235,52%< 50 tys.10926,29%50-100 tys.12110,77%100-200 tys.1018,14%> 200 tys.9419,28%ZawódTop management1149,18%Pracownicy szczebla średniego10112,15%Pracownicy fizyczni i rolnicy10720,52%Emeryci11429,75%Inne8228,40%WykształceniePodstawowe10447,12%Średnie11433,65%Wyższe9910,61%Inne618,62%

Podobne informacje:











