Stanisław Tyczyński: Każdy ma prawo powiedzieć dość

Stanisław Tyczyński, założyciel radia RMF FM, sprzedaje największą komercyjną stację radiową w Polsce. Zajmie się teraz biznesem filmowo-telewizyjnym.

Marcin Szumichora
Marcin Szumichora
Udostępnij artykuł:

Wielkie wydarzenie na rynku polskich mediów. W piątek poinformowano, że spółka Bauer Media Invest GmbH (BMI), część Grupy Wydawniczej Bauer, ogłosiła wezwanie na 100 proc. akcji spółki Broker FM SA (cena za 1 akcję w wezwaniu wynosi 144,80 zł ), do której należy ogólnopolskie radio RMF FM. Bauer chce zbudować w Polsce silną sieć radiową.

Grupa Wydawnicza Bauer prowadzi w Polsce działalność wydawniczą (30 tytułów m.in. Twój Styl, Tele Tydzień, Świat Kobiety), poligraficzną i sprzedaży wysyłkowej. Spółka Broker FM S.A. jest właścicielem RMF FM, RMF Classic oraz posiada 27,85% akcji, reprezentujących 40,91% głosów na walnym zgromadzeniu Interii.pl.

"Ogłoszenie wezwania na akcje Brokera jest zgodne z długofalową strategią Grupy Bauer oraz chęcią budowy silnej sieci radiowej w Polsce. Oferowana cena za akcje jest korzystna i odpowiada fundamentalnej wartości spółki, co znalazło potwierdzenie w decyzji akcjonariuszy większościowych o sprzedaży swoich pakietów. Planujemy rozpoczęcie działalności w zupełnie odmiennym od dotychczasowych segmencie rynku mediów, której efektów należy oczekiwać w dłuższej perspektywie czasowej" - powiedział Witold Woźniak - Prezes Zarządu Wydawnictwa Bauer.

Spółka BMI ogłosiła w piątek wezwanie, a przed nim zawarła umowę z głównymi akcjonariuszami spółki Broker FM SA, która gwarantuje inwestorowi nabycie 56,33 proc. akcji, dających 73,20 proc. głosów na walnym zgromadzeniu spółki.

Porozumienie z Bauerem o sprzedaży akcji podpisali Stanisław Tyczyński, Anna Kozłowska-Kalbarczyk, Aleksandra Zieleniewska, Marek Jodłowski, Marek Dworak, Team FM sp. z o.o. oraz U-Insure-U.com S.a.r.l.

- Dzisiaj główni akcjonariusze Brokera /w tym ja/, podpisali umowę sprzedaży wszystkich akcji na rzecz wydawnictwa Bauer. Każdy ma prawo, pierwszy powiedzieć: Dość /w tym ja/. Widzimy się na wigilii /w tym ja/ - napisał w piątek w mailu do pracowników Stanisław Tyczyński, założyciel radia RMF FM i właściciel największego pakietu akcji.

Dlaczego do tego doszło?

- To, że "konsolidacja i globalizacja" zapukają kiedyś do drzwi stacji było oczywistością. Pytanie było tylko kiedy i za ile.  Teraz - bo to najlepszy czas dla BROKER FM i RMF FM biorąc pod uwagę cenę akcji i pozycję stacji na rynku - powiedział nam Krzysztof Nepelski, dyrektor marketingu radia RMF FM, jeden z bliskich współpracowników prezesa Stanisława Tyczyńskiego.

- Grupa RMF wchodzi do BAUERA - giganta medialnego jako "druga noga" mediów elektronicznych (broadcastingowych). To uzupełnienie oferty medialnej BAUERA o radio i usługi marketingowe (ART. FM, SCENA FM). Z dalszej perspektywy słuszna strategia. Brakuje jeszcze TV i ...portalu - dodaje Nepelski.

Co to oznacza dla rynku?

- Kolejny etap konsolidacji rynku i mocne wyzwanie dla konkurencji Bauera, szczególnie dla Axel Springer. Na rynku radiowym, "duży zgryz" dla grupy Lagerdere - właściciela Radia Zet -  ocenia Krzysztof Nepelski.

O swój los nie powinny obawiać się pracownicy radia RMF FM.

- Zespół stacji to wg inwestora jedna z najistotniejszych wartości jakie zakupuje, więc zmian być nie powinno. Grupa Bauer nie ma dużych aktywów radiowych, tak więc tą akwizycją nabywa je wreszcie - powiedział dla portalu Wirtualnemedia.pl Krzysztof Nepelski.

Stanisław Tyczyński zainwestuje teraz w nowy biznes: filmowo-telewizyjny. Jego firma będzie m.in. produkowała content dla mobilnych nośników np. do komórek. Szczegóły projektu nie są znane.

- Jeżeli Staszek Tyczyński włoży uzyskany od Wydawnictwa Bauer kapitał w "kopułki", czyli jeżeli zainwestuje środki w nowe high-tech przedsięwzięcie, które od jakiegoś czasu rozwija w podkrakowskiej Alwernii, to powiem wówczas, że jego wczorajsza decyzja jest nie tylko majstersztykiem biznesowym, ale też przejawem geniuszu innowacyjności. Prawie nie mamy dziś niestety w Polsce przedsięwzięć prywatnych budowanych w oparciu o najnowsze bezprzewodowe, teleinformatyczne technologie i obstawiam, że Staszek będzie znów pierwszy - wyprzedzając wszystkich o kilka długości, stworzy innowacyjny biznes, konkurencyjny wobec najnowocześniejszych rozwiązań światowych. To chyba jednak nie będzie już biznes medialny. Ponieważ telekomunikacja, Internet i media zlewają się na skutek rozwoju technologii w jedną branżę, zaryzykuję proroctwo i przepowiem, że nowy biznes Staszka będzie ultranowoczesnym przedsięwzięciem z dziedziny komunikacji elektronicznej. Trzymam kciuki - komentuje Barbara Górska, wieloletnia dziennikarka RMF FM, obecnie PR Director w firmie Ernst Young.

Marcin Szumichora
Autor artykułu:
Marcin Szumichora
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online