StatCounter: Firefox pokonał IE w Europie

Firefox odebrał w grudniu aplikacji Internet Explorer miano najpopularniejszej przeglądarki internetowej w Europie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy StatCounter wynika, że Firefox miał w ostatnim miesiącu 2010 roku 38,11 proc. udziału w europejskim rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 37,52 proc. dla IE.

"To pierwszy raz kiedy IE została zdetronizowana z pozycji numer jeden na dużym terytorium. Stało się tak dlatego, że udział w rynku IE odbiera Chrome, podczas gdy Firefox utrzymuje swoją popularność na stałym poziomie" - stwierdził Aodhan Cullen, dyrektor wykonawczy StatCounter.

Przeglądarka Google notuje na naszym kontynencie szybki wzrost. w okresie grudzień 2009 - grudzień 2010 jej rynkowy udział zwiększył się z 5,06 do 14,58 proc.

grafika

Tymczasem IE utrzymuje wyraźną przewagę nad konkurencją w Ameryce Północnej, gdzie ma 48,92 proc. udziału w rynku, wyprzedzając kolejno Firefoksa (26,7 proc.), Chrome (12,82 proc.) i Safari (10,16 proc.).

Z danych StatCounter wynika też, że w Polsce zdecydowanie najpopularniejszą przeglądarką jest Firefox, który w grudniu miał 54,31 proc. udziału w rynku. Następne były: IE (22,04 proc.), Opera (12,03 proc.), Chrome (9.4 proc.) i Safari (1,05 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]