Strategia rozwoju Frans Maas

"Strategia zdobywania nowych rynków koncernu Frans Maas"

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Budować od zera, czy związać się z lokalnym partnerem - to pytanie stawia sobie każdy duży międzynarodowy koncern, który planuje wejście na nowy rynek. Oszczędność kosztów i czasu, doświadczenie zdobyte w pracy w lokalnych realiach, nawiązana sieć kontaktów i wypracowana pozycja przemawiają za zainwestowaniem w lokalną firmę. To metoda skuteczna i szybko przynosząca efekty.

Taką strategię rozwoju przyjęła holenderska firma Frans Maas Groep N.V., będąca jednym z największych dostawców kompleksowych usług z branży spedycyjno - logistycznej w Europie. System przyjęty przez Frans Maas opiera się na założeniu, że znacznie efektywniejsze jest wejście na nowy rynek przez powiązanie kapitałowe (zakup udziałów) z średniej lub małej wielkości przedsiębiorstwem, od lat działającym na lokalnym rynku. Frans Maas starannie wybiera partnerów, z którymi się wiąże. Wyselekcjonowane firmy nie wyróżniają się wielkością udziału w rynku czy ogromnymi przychodami, ale przede wszystkim dynamiczną i kompetentną kadrą zarządzającą. Priorytetem przy wyborze przedsiębiorstwa, z którym koncern będzie starał się nawiązać współpracę jest personel, który będzie umiał właściwie wykorzystać wsparcie oferowane przez duży koncern. Frans Maas inwestując w przedsiębiorstwo, stawia na dotychczasową, sprawdzoną kadrę i często pozostawia dotychczasową, znaną klientom nazwę. Jedynie dzięki zabezpieczeniu finansowemu, zapewnieniu dopływu najnowszych technologii i know - how koncern stwarza firmie optymalne warunki do dalszego rozwoju.

Strategia przyjęta przez Frans Maas odpowiada dwóm podstawowym wymogom stawianym przez specyfikę rynku usług spedycyjnych i logistycznych. Po pierwsze dotychczasową grupę zasila sprawnie działający oddział, posiadający grupę klientów obsługiwanych przez siebie, co jest ważne w branży, w której liczy się stabilność i pewność. Po drugie, nowy oddział jest w stuprocentowej gotowości operacyjnej i posiada przygotowany do pracy, doświadczony i kompetentny personel. Dzięki temu koncern, tworząc regionalne przedstawicielstwo oszczędza czas i pieniądze, które musiałby zainwestować w tworzenie od podstaw firmy, spełniającej wysokie wymogi stawiane przez współczesny rynek usług spedycyjno - logistycznych.

W ten sposób grupa Frans Maas zdobyła m.in. rynek:

państw bałtyckich- Litwy, Łotwy i Estonii, przejmując udziały w spółkach EE Trans i Eurotolis;

bułgarski, włączając do grupy firmy Vectra i Corsa Logistics;

tunezyjski, przejmując 49 proc. akcji w lokalnej spółce spedycyjnej, Compagnie Maritime de Consignation;

marokański, wykupując większościowy pakiet 63 proc. w wiodącej tam firmie Elan Transport International, z opcją zwiększenia udziałów do 100 proc. w miarę rozwoju współpracy;

południowoafrykański, podpisując umowę franchisingową z lokalną firmą, w której przejęła 10 proc. akcji i która będzie działała pod nazwą Frans Maas.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów