Strony główne: WP.pl spadła poniżej Onetu, w dół Gazeta.pl

W lutym br. strona główna WP.pl po dwóch miesiącach liderowania spadła na drugie miejsce, wyprzedzona przez stronę główną Onetu. W skali roku obie zyskały na zasięgu, za to spadki zanotowały strony główne pozostałych czołowych portali, największy Gazeta.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Stronę główną Onetu w lutym br. odwiedziło 9,47 mln internautów (real users), którzy wykonali na niej 760,6 mln odsłon. Było to o 226,5 tys. użytkowników i 165,6 mln odsłon więcej niż strona WP.pl - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witryna Onetu przyciągała też odwiedzających na dłużej - każdy korzystał z niej średnio przez godzinę i 32:47 minuty, o 18:24 minuty dłużej niż w przypadku konkurenta.

Tym samym strona WP.pl spadła na drugie miejsce po dwóch miesiącach liderowania (zobacz szczegółowe dane ze stycznia br.). Przypomnijmy, że kilka dni przed publikacją wyników z grudnia ub.r., w których po raz pierwszy wyprzedziła stronę Onetu, Grupa Onet zarzuciła jej sztuczne podwyższanie jej statystyk poprzez niezgodne z zasadami przekierowywanie ruchu z wyszukiwarki Google (więcej na ten temat). Wirtualna Polska tłumaczyła, że takie działania prowadziła jedynie w niewielkim zakresie w celach badawczych (więcej o tym).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-i-rasp-z-nk-pl-wyprzedzily-grupe-wirtualna-polska-megapanel-z-lutego ##

Strony główne WP.pl i Onetu są zdecydowanie najpopularniejsze - witryny trzech kolejnych portali w sumie (bez uwzględnienia współodwiedzalności) miały mniej użytkowników i odsłon niż każda z nich. Jedynie pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzającego strony Interii i Gazeta.pl osiągnęły porównywalne wyniki (odpowiednio: godzinę i 3:29 minuty oraz godzinę i 27:56 minuty).

W ostatnim okresie większość czołowych portali mocno zmodyfikowała swoje strony główne, mocniej eksponując grafiki i wideo kosztem linków tekstowych (to tzw. układ kafelkowy). We wrześniu ub.r. zmieniły się w ten sposób strony WP.pl (więcej o tym) i Interii (zobacz szczegóły), które jednocześnie wprowadziły swoje nowe logotypy. W październiku w nowej odsłonie ruszyła witryna Onetu (przeczytaj więcej), a w styczniu br. - Gazeta.pl (więcej o tym).

W skali miesiąca wszystkie strony główne zanotowały spadki ruchu. Najwięcej użytkowników straciła WP.pl (804,6 tys., to 8 proc. w dół), przez co została wyprzedzona przez Onet, którego strona zanotowała o 285,1 tys. odwiedzających mniej niż w styczniu (to spadek o 2,9 proc.). Liczba użytkowników witryny Interii zmalała o 48,9 tys. (czyli 1,2 proc.), o2.pl - o 124,4 tys. (4,3 proc.), a Gazeta.pl - o 150 tys. (6,8 proc.).

W liczbie odsłon strony Onetu i WP zanotowały podobne spadki - pierwsza straciła 96,9 mln (11,3 proc. w dół), a druga - 74 mln (11,1 proc.). Pod względem średniego czasu korzystania najwięcej straciły witryny Onetu (8:18 minuty, czyli 8,2 proc.), Interii (5:14 minuty, czyli 7,6 proc.) i Gazeta.pl (5:19 minuty, czyli 5,7 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-lutym-2015-roku ##

Na drugiej podstronie analiza wyników z ostatniego roku

W skali roku strona główna Onetu zyskała 492,7 tys. użytkowników (5,5 proc. w górę), ale zanotowała o 29,7 mln odsłon i 16:12 minuty średniego czasu na użytkownika mniej (to spadki o 3,7 i 14,9 proc.). Natomiast stronę WP.pl odwiedziło 1,13 mln internautów więcej, którzy wykonali o 31,3 mln odsłon więcej (to 13,9 i 5,5 proc. w górę), a każdy spędził na niej średnio 6:23 minuty mniej (7,9 proc. w dół).

Strona główna Interii zanotowała podobne wyniki jak przed rokiem - przy minimalnie mniejszej liczbie użytkowników (o 24,8 tys., czyli 0,6 proc.) miała 7,2 mln odsłon więcej (2,9 proc. w górę) i o 5:01 minuty krótszy przeciętny czas korzystania (7,3 proc. w dół). Witryna o2.pl straciła 150,3 tys. użytkowników (5,2 proc. w dół), ale zyskała 9,8 mln odsłon (12,2 proc. w górę).

Spadki we wszystkich statystykach zanotowała natomiast strona główna Gazeta.pl: miała o 211,6 tys. użytkowników i 15,9 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to 9,4 i 12,7 proc. w dół), a każdy odwiedzający korzystał z niej przez 4:34 minuty krócej (4,9 proc. w dół).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-i-gg-przed-grupa-wp-i-onetem-z-rasp-w-internecie-mobilnym-na-stronach-gazeta-pl-30-proc-ruchu-z-mobile-u_1 ##

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów