Stronę główną Onetu w lutym br. odwiedziło 9,47 mln internautów (real users), którzy wykonali na niej 760,6 mln odsłon. Było to o 226,5 tys. użytkowników i 165,6 mln odsłon więcej niż strona WP.pl - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witryna Onetu przyciągała też odwiedzających na dłużej - każdy korzystał z niej średnio przez godzinę i 32:47 minuty, o 18:24 minuty dłużej niż w przypadku konkurenta.
Tym samym strona WP.pl spadła na drugie miejsce po dwóch miesiącach liderowania (zobacz szczegółowe dane ze stycznia br.). Przypomnijmy, że kilka dni przed publikacją wyników z grudnia ub.r., w których po raz pierwszy wyprzedziła stronę Onetu, Grupa Onet zarzuciła jej sztuczne podwyższanie jej statystyk poprzez niezgodne z zasadami przekierowywanie ruchu z wyszukiwarki Google (więcej na ten temat). Wirtualna Polska tłumaczyła, że takie działania prowadziła jedynie w niewielkim zakresie w celach badawczych (więcej o tym).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-i-rasp-z-nk-pl-wyprzedzily-grupe-wirtualna-polska-megapanel-z-lutego ##
Strony główne WP.pl i Onetu są zdecydowanie najpopularniejsze - witryny trzech kolejnych portali w sumie (bez uwzględnienia współodwiedzalności) miały mniej użytkowników i odsłon niż każda z nich. Jedynie pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzającego strony Interii i Gazeta.pl osiągnęły porównywalne wyniki (odpowiednio: godzinę i 3:29 minuty oraz godzinę i 27:56 minuty).
W ostatnim okresie większość czołowych portali mocno zmodyfikowała swoje strony główne, mocniej eksponując grafiki i wideo kosztem linków tekstowych (to tzw. układ kafelkowy). We wrześniu ub.r. zmieniły się w ten sposób strony WP.pl (więcej o tym) i Interii (zobacz szczegóły), które jednocześnie wprowadziły swoje nowe logotypy. W październiku w nowej odsłonie ruszyła witryna Onetu (przeczytaj więcej), a w styczniu br. - Gazeta.pl (więcej o tym).

W skali miesiąca wszystkie strony główne zanotowały spadki ruchu. Najwięcej użytkowników straciła WP.pl (804,6 tys., to 8 proc. w dół), przez co została wyprzedzona przez Onet, którego strona zanotowała o 285,1 tys. odwiedzających mniej niż w styczniu (to spadek o 2,9 proc.). Liczba użytkowników witryny Interii zmalała o 48,9 tys. (czyli 1,2 proc.), o2.pl - o 124,4 tys. (4,3 proc.), a Gazeta.pl - o 150 tys. (6,8 proc.).
W liczbie odsłon strony Onetu i WP zanotowały podobne spadki - pierwsza straciła 96,9 mln (11,3 proc. w dół), a druga - 74 mln (11,1 proc.). Pod względem średniego czasu korzystania najwięcej straciły witryny Onetu (8:18 minuty, czyli 8,2 proc.), Interii (5:14 minuty, czyli 7,6 proc.) i Gazeta.pl (5:19 minuty, czyli 5,7 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-lutym-2015-roku ##

Na drugiej podstronie analiza wyników z ostatniego roku
W skali roku strona główna Onetu zyskała 492,7 tys. użytkowników (5,5 proc. w górę), ale zanotowała o 29,7 mln odsłon i 16:12 minuty średniego czasu na użytkownika mniej (to spadki o 3,7 i 14,9 proc.). Natomiast stronę WP.pl odwiedziło 1,13 mln internautów więcej, którzy wykonali o 31,3 mln odsłon więcej (to 13,9 i 5,5 proc. w górę), a każdy spędził na niej średnio 6:23 minuty mniej (7,9 proc. w dół).
Strona główna Interii zanotowała podobne wyniki jak przed rokiem - przy minimalnie mniejszej liczbie użytkowników (o 24,8 tys., czyli 0,6 proc.) miała 7,2 mln odsłon więcej (2,9 proc. w górę) i o 5:01 minuty krótszy przeciętny czas korzystania (7,3 proc. w dół). Witryna o2.pl straciła 150,3 tys. użytkowników (5,2 proc. w dół), ale zyskała 9,8 mln odsłon (12,2 proc. w górę).

Spadki we wszystkich statystykach zanotowała natomiast strona główna Gazeta.pl: miała o 211,6 tys. użytkowników i 15,9 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to 9,4 i 12,7 proc. w dół), a każdy odwiedzający korzystał z niej przez 4:34 minuty krócej (4,9 proc. w dół).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-i-gg-przed-grupa-wp-i-onetem-z-rasp-w-internecie-mobilnym-na-stronach-gazeta-pl-30-proc-ruchu-z-mobile-u_1 ##











