Strony Onetu: w górę VoD.pl, Blog.pl i komunikacja, w dół nowe technologie

Wśród serwisów Grupy Onet duże wzrosty odwiedzalności zanotowały VoD.pl i Blog.pl, a spory spadek - Republika.pl. Z działów portalu Onet.pl zyskały informacje i publicystyka, komunikacja i sport, a straciły sekcja o komputerach i nowych technologiach oraz wyszukiwarki.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że wśród serwisów Grupy Onet zdecydowanie najpopularniejszy jest sam portal Onet.pl. W kwietniu br. zanotował on 13,28 mln użytkowników, 2,5 mld odsłon i 149 mln odsłon mobilnych, a każdy użytkownik średnio spędził na nim prawie 5 godzin.

Z pozostałych stron najwięcej real users miało Zumi.pl (4,27 mln), najwięcej odsłon - Plejada.pl (43 mln), a najwięcej czasu na użytkownika - VoD.pl (godzina i 28 minut). Ponad 4 mln real users zanotowało Zumi.pl, ponad 3 mln - VoD.pl, po ponad 2 mln -  Plejada.pl i Republika.pl, a po ponad milion - Blog.pl, PCLab.pl, Medonet.pl i VUMag.pl. Ten ostatni serwis poziom 1,28 mln real users osiągnął po kwartale od uruchomienia (przeczytaj o nim więcej).

Onet.pl zanotował w kwietniu br. 870 tys. real users więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 7 proc.), ale 87 mln odsłon mniej (spadek o 3 proc.) i 39 minut mniej na użytkownika (11 proc. mniej). Zumi.pl zyskało w skali roku 266 tys. real users (wzrost o 7 proc.), przy czym straciło 6,5 mln odsłon (22 proc. w dół) i minutę na użytkownika.

Spory wzrost zanotował VoD.pl: 965 tys. real users (43 proc. w górę), 11,5 mln odsłon (60 proc. w górę) i 9 minut więcej (11 proc. w górę) niż przed rokiem, kiedy działał jako VoD.onet.pl. Z kolei Sympatiaplus.pl miała ponad cztery razy więcej użytkowników i trzy razy więcej odsłon niż Stworzenidlasiebie.pl rok wcześniej (więcej o rebrandingu serwisu). Blog.pl zyskał w skali roku 710 tys. real users (74 proc w górę) i 6,3 mln odsłon (wzrost o 113 proc.), a PCLab.pl - 300 tys. real users (22 proc. w górę) i 640 tys. odsłon (wzrost o 6 proc.).

Za to Republika.pl zanotowała 700 tys. użytkowników i 5,4 mln odsłon mniej niż przed rokiem (to spadki po 25 proc.), natomiast Digart.pl - 21 tys. real users i 7,3 mln odsłon mniej (czyli o 4 i 38 proc. mniej), a średni użytkownik spędził w serwisie 7 minut mniej (to spadek o 38 proc.).

Wśród sekcji portalu Onet.pl najpopularniejsza jest strona główna, zwłaszcza pod względem liczby odsłon - w kwietniu br. zanotowała ich 706,7 mln, czyli o 78 proc. więcej niż dział lifestyle’owy. Za to najwięcej odsłon mobilnych miały sekcja sportowa i informacyjno-publicystyczna - po ponad 21 mln, o 10 mln więcej niż strona główna. Natomiast zdecydowanie najwięcej czasu na użytkownika zanotował dział Komunikacja internetowa - 4 godziny i 51 minut wobec 2 godzin na stronie głównej.

W skali roku strona główna Onetu zyskała 1,17 mln real users (wzrost o 15 proc.), ale straciła 37 mln odsłon i pół godziny na przeciętnego użytkownika (to spadki o 5 i 20 proc.). Strony dotyczące ludzi i stylu życia zyskały 965 tys. real users (14 proc. w górę), tracąc aż 68 mln odsłon i 14 minut na użytkownika (15 i 26 proc. mniej).

Sekcje rozrywkowe przy nieznacznie wyższej liczbie real users niż przed rokiem zanotowały 40 mln odsłon i 32 minuty na użytkownika mniej (to spadki o 19 i 45 proc.), a działy kobiece - 43,7 mln odsłon mniej (15 proc. w dół), ale 390 tys. real users i 5 minut na użytkownika więcej (wzrosty o 9 i 14 proc.). Z kolei strony o komputerach i nowych technologiach straciły w skali roku 415 tys. real users, 62 mln odsłon i 23 minuty (to spadki o 17, 79 i 74 proc.), a wyszukiwarki - 518 tys. real users i 9 mln odsłon (32 i 19 proc. w dół), ale 13 minut na użytkownika więcej (23 proc. w górę).

Za to dział informacyjno-publicystyczny zanotował 575 tys. real users i 54 mln odsłon więcej niż przed rokiem (wzrosty o 9,5 i 23 proc.) oraz 6,5 minuty na użytkownika mniej (to 10 proc. w dół). Strony poświęcone komunikacji zyskały w skali roku 288 tys. real users i 12,6 mln odsłon (to 6,5 i 6 proc. w górę), a serwisy sportowe - 965 tys. real users i 34 mln odsłon (wzrosty o 27 i 23 proc.) przy 5 minutach na użytkownika mniej. Działy o pracy i edukacji miały 690 tys. real users i 2,8 mln odsłon więcej, a te o motoryzacji - 675 tys. real users i 7,9 mln odsłon więcej, przy czym z obu sekcji użytkownicy korzystali nieco krócej niż przed rokiem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów