Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przegotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, udział w rynku liderującej Jedynki w styczniu br. spadł aż o 3,48 pkt. proc. względem stycznia 2011 roku i wyniósł 16,85 proc. Na drugie miejsce z czwartego awansował Polsat, notując wzrost o 1,58 pkt. proc. do 14,40 proc.
Na podium znalazła się też Dwójka, której udział zmalał o 0,96 pkt. proc. do 13,69 proc. Rok temu stacja ta zajmowała miejsce drugie. Najmniejszy spadek, wynoszący 0,31 pkt. proc., zanotował TVN, który spadł jednak z pozycji trzeciej na czwartą. Jego udział wyniósł 13,28 proc.
Spadki zanotowały też plasujące się na miejscach piątym i szóstym stacje informacyjne TVP Info (o 0,58 pkt. proc.) i TVN 24 (o 0,22 pkt. proc.). Zajmująca siódmą pozycję TV 4 zanotowała minimalny spadek (o 0,01 pkt. proc.), zaś kolejny w rankingu kanał TVN 7 zyskał aż 0,49 pkt. proc.

W grupie komercyjnej 16-49 nowym liderem został Polsat z udziałem na poziomie 16,39 proc. Dzięki wzrostowi o 1,68 pkt. proc. awansował on z pozycji drugiej. Z trzeciego na drugiego awansował za to TVN, którego udział zmalał o 0,97 pkt. proc. do 13,72 proc. Trzecie miejsce zajęła Jedynka (spadek o 3,59 pkt. proc.), a czwarta była siostrzana Dwójka (w dół o 1,44 pkt. proc.).
Z kolei wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach liderem był TVN z wynikiem na poziomie 15,41 proc. po spadku o 1,13 proc. przed Polsatem (14,90 proc., + 1,63 pkt. proc.) i Jedynką (10,45 proc.; - 3,80 pkt. proc.)
Największą widownię w styczniu br. miał nadawany w TVP serial “M jak miłość”, którego najchętniej oglądany odcinek miał 7,94 mln widzów. Hitem Jedynki był “Teleexpress” (7,21 mln widzów), Polsatu - “Wydarzenia” (4,04 mln), a TVN – “Fakty” (5,23 mln).











