Sukces Eurosportu

Najnowsze badania wzmacniają pozycję Eurosportu na medialnym rynku ogólnoeuropejskim

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Najnowsze badania EMS 2004 (European Media and Marketing Survey) potwierdziły i wzmocniły pozycję Eurosportu jako najlepiej rozpoznawanego kanału satelitarnego w Europie. 86% mieszkańców Europy zadeklarowało znajomość Eurosportu. Wynik ten jest o dwa punkty wyższy niż w ubiegłym roku.

W oparciu o najnowsze badania Eurosport nadal pozostaje najchętniej oglądanym kanałem satelitarno-kablowym. Wg wyników EMS 2004 średnia dzienna liczba widzów wzrosła o 250 tysięcy (do 3,7 miliona).

Wzrost średniej liczby widzów potwierdza system telemetryczny, wg którego wzrosła oglądalność w najważniejszych krajach w Europie w 2003 roku.

Eurosport osiągnął dobre wyniki dzięki bogatej ofercie programowej, w której znalazły się m.in. tenisowe turnieje z cyklu Wielkiego Szlema, Moto GP, mistrzostwa świata w lekkiej atletyce, sporty zimowe i Tour de France.

Eurosport zanotował także wzrost oglądalności wśród widowni najlepiej zarabiającej. W 2002 roku Eurosport utworzył specjalny blok programowy „Wednesday Selection”, w którym znalazły się relacje ze sportów uchodzących za elitarne jak golf, żeglarstwo i jeździectwo. Dzięki temu reklamodawcy otrzymali możliwość dotarcia do najbardziej atrakcyjnych grup będących widownią Eurosportu..

Można oczekiwać, że dzięki 24 godzinnym relacjom z Igrzysk Olimpijskich rok 2004 przyniesie jeszcze lepsze wyniki.

Badanie EMS jest niezwykle ważne dla mediów, domów mediowych, agencji reklamowych oraz dla ich klientów w całej Europie. Swoim zasięgiem obejmuje 20% zarabiających mieszkańców Europy dzięki czemu jest najbardziej efektywnym narzędziem oceniającym siłę mediów i ich dotarcie do widowni.

Nowe badanie EMS obejmujące 3% najlepiej sytuowanych mieszkańców Europy, jeszcze bardziej podkreśla pozycję Eurosportu jako medium najchętniej wybierane przez europejską elitę.

Badanie  było reprezentatywne dla 39 846 000 osób - 20% najlepiej sytuowanych mieszkańców  Europy.

Najważniejsze wyniki EMS 2004 Świadomość marki:                                                                                                                                

1.Eurosport: 85.6%

2.MTV: 84.2%

3.CNN: 82.2%

Średnia tygodniowa oglądalność:                                      

1. Eurosport: 10 976 000 (27.5%)

2. MTV: 9 312 000 (23.4%)

3. CNN: 7 369 000 (18.5%).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"