Przy Super Bowl 2021 reklamowane Cheetos, Amazon, McDonald’s, Toyota, M&M’s, Uber Eats (wszystkie spoty)

Wśród marek, których reklamy pokazano przy transmisji z tegorocznego meczu Super Bowl, są Amazon, Bud Light, Cheetos, Jeep, Doritos, McDonald’s, Toyota, M&M’s i Uber Eats. Przedstawiamy wszystkie wyemitowane spoty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Przy Super Bowl 2021 reklamowane Cheetos, Amazon, McDonald’s, Toyota, M&M’s, Uber Eats (wszystkie spoty)
Matthew McConaughey w spocie Doritos

Super Bowl, czyli finał ligi futbolu amerykańskiego NFL, odbył się w nocy z niedzielę na poniedziałek polskiego czasu na stadionie Raymond James Stadium w Tampie. O tytuł mistrza ligi zagrały drużyny Kansas City Chiefs i Tampa Bay Buccaneers.

Tampa Bay Buccaneers mistrzem NFL, siódmy tytuł Brady'ego

Zespół Tampa Bay Buccaneers po raz drugi w historii został mistrzem ligi futbolu amerykańskiego NFL. W niedzielnym Super Bowl na własnym stadionie pokonał broniących tytułu Kansas City Chiefs 31:9. Z siódmego mistrzostwa cieszył się rozgrywający Buccaneers - Tom Brady.

Nieznacznie większe szanse na zwycięstwo dawano Chiefs, a tak wyraźnego zwycięstwa Buccaneers chyba nikt się nie spodziewał. Co prawda pierwsze punkty zdobyli obrońcy tytułu, po udanym kopnięciu z 31 jardów, ale później dominowali "Korsarze".

Po dwóch przyłożeniach Roba Gronkowskiego i jednym Antonio Browna gospodarze schodzili na przerwę prowadząc 21:6. W drugiej połowie kontynuowali świetną grę i nie dali rywalom najmniejszych szans na odwrócenie losów meczu.

Brady po raz piąty w karierze został uznany najbardziej wartościowym zawodnikiem (MVP) Super Bowl.

"Zostaliśmy mistrzami świata i nikt nam już tego nie odbierze. W kolejnym sezonie wrócimy" - zapowiedział zapytany, czy będzie kontynuował karierę.

Brady w niedzielę dołożył kolejny element do swojego niesamowitego, sportowego dziedzictwa. 43-latek już wcześniej nazywany był najlepszym zawodnikiem NFL wszech czasów.

Buccaneers wzmocnił przed ostatnim sezonem, a całą wcześniejszą karierę spędził w New England Patriots. Zespół z nim w składzie w dziesięciu występach sześciokrotnie wygrał Super Bowl. Siedmioma pierścieniami mistrzowskimi, które ma Brady, nie może się pochwalić nie tylko żaden inny zawodnik, ale nawet żaden klub.

Dwa lata temu Brady został najstarszym rozgrywającym, który wygrał Super Bowl. Teraz nie tylko wyśrubował ten rekord, ale również uczynił 68-letniego trenera Buccaneers Bruce'a Ariansa najstarszym szkoleniowcem mistrzowskiej drużyny.

Rozgrywający Chiefs Patrick Mahomes to natomiast wschodząca gwiazda. Zwykło się o nim mówić, że jest tym, który może rekordy Brady'ego poprawić. W niedzielę jednak doświadczył najdotkliwszej porażki w karierze.

Ciężko jednak winić jedynie 25-latka za tę klęskę. Koledzy z drużyny nie zrobili wiele, aby mu pomóc. Linia ofensywna Chiefs nie potrafiła spowolnić obrońców Buccaneers nacierających na Mahomesa. W efekcie ten musiał podawać pod presją i niekiedy wręcz w ekwilibrystycznych pozycjach. W dodatku odbiorcy mieli problemy z łapaniem piłki.

Zespół z Kansas City mógł zostać pierwszym od 16 lat, który mistrzostwo wywalczył dwa razy z rzędu. W 2004 i 2005 roku z tytułu cieszył się nie kto inny, tylko Brady i Patriots.

Pierwszy raz zdarzyło się, że Super Bowl został rozegrany na stadionie jednej z rywalizującej w nim drużyn. Gospodarze finału wybierani są z kilkuletnim wyprzedzeniem. Już dziś wiadomo, że w 2025 roku mecz odbędzie się w Nowym Orleanie.

Buccaneers w finale grali po raz drugi w historii. W 2003 roku pokonali Oakland Raiders z Sebastianem Janikowskim w składzie 48:21. Chiefs natomiast w Super Bowl wystąpili czwarty raz. Tytuły świętowali w pięćdziesięcioletnich odstępach - w 1970 i 2020 roku.

Wydarzenie reklamowe

W USA Super Bowl to także ważne wydarzenie reklamowe - wiele firm przygotowuje specjalne spoty, które są premierowo emitowane przy transmisji telewizyjnej. Tegoroczny finał transmitowała telewizja CBS, zaplanowała 77 30-sekundowych spotów reklamowych.

Mimo spowolnienia gospodarczego wskutek epidemii znów podrożał czas reklamowy przy Super Bowl - pod koniec stycznia CBS podała, że sprzedano już wszystkie sloty, cena za każdy wyniosła 5,6 mln dolarów. To o 0,4 mln dolarów więcej niż uzyskał Fox, który transmitował zeszłoroczny mecz Super Bowl.

Coca-Cola, Budweiser i Ford bez reklam przy Super Bowl

Niektóre marki w tym roku zrezygnowały z reklamowania się przy transmisji z Super Bowl. Spot piwa Budweiser nie pojawi się przy meczu pierwszy raz od 37 lat, jego producent uzasadnił, że woli skupić się na kampaniach informujących o konieczności szczepień i dostępie do szczepionek na COVID-19.

Hyundai, którego spoty pokazywano przy 12 z ostatnich 13 edycji Super Bowl, zapewnił, że wróci z reklamą za rok. Ford przygotował spot modelu Bronco Sport, ale skierował go do emisji już w pierwszej połowie stycznia, gdy w NFL trwały jeszcze play-offy.

Reklama Coca-Coli nie pojawi się przy Super Bowl pierwszy raz od 2006 roku, koncern w związku z epidemią pod koniec ub.r. zapowiedział, że zwolni na całym świecie ok. 2,2 tys. pracowników i zrezygnuje z niektórych marek.

Natomiast PepsiCo skupi się na sponsorowaniu muzycznego show w przerwie Super Bowl, firma przygotowała nowy spot na tę okoliczność. W przerwie zaplanowano występ zespołu The Weekend, natomiast hymn narodowy wykonali Jazmine Sullivan i Eric Church.

W Polsce Super Bowl w TVP Sport

Tegoroczny mecz Super Bowl można było oglądać w na antenie TVP Sport, a także w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej tej stacji.

Spoty wyemitowane przy transmisji z Super Bowl 2021

AB-InBev - Let’s Grab a Beer

 

Amazon - Alexa's Body

 

Bass Pro Shops - Get Back to Nature

 

Bud Light - Bud Light Legends

 

Bud Light Seltzer Lemonade - Last Year’s Lemons

 

 

Cadillac - Edward Scissorhands

 

 

Cheetos - It Wasn’t Me

 

Chipotle - Can A Burrito Save the World?

 

Dexcom -  Rant

 

 

Disney - Get Your Stream On With The Disney Bundle

 

 

Doritos - Flat Matthew

 

DoorDash - Sesame Street

 

Dr. Squatch - You’re Not A Dish

 

E-Trade - This Is Getting Old

 

 

Fiverr - Opportunity Knocks

 

 

Frito-Lay - ‘Twas The Night Before Super Bowl

 

General Motors - No Way, Norway

 

Guinness x Joe Montana - The Best Is Yet To Come

 

Guaranteed Rate - Believe You Will

 

Hellmann’s - Amy Schumer’s Magical Mayo Transformation

 

Huggies - Welcome to the World, Baby

 

Indeed - The Rising

 

Jeep - The Middle

 

Jimmy John’s - Meet the King

 

Logitech - Defy Logic

 

Klarna - The Four Quarter-Sized Cowboys

 

McDonald’s - Thank You for Driving Thru

 

M&M’s - Come Together

 

Mercari - Get Your Unused Things Back in the Game

 

Michelob Ultra - Happy

 

Michelob Ultra Organic Seltzer - All Star Cast

 

Mountain Dew - Counting MTN Dew Major Melon with John Cena

 

 

Oatly - Wow No Cow

 

Pepsi - The Walk

 

Pringles - Space Return

 

Robinhood - We Are All Investors

 

Rockstar Energy x Lil Baby - Spotlight

 

 

Rocket Mortgage - Certain Is Better; Tracy Morgan, Dave Bautista & Liza Koshy

 

Rocket Mortgage - Certain Is Better; Tracy Morgan & Joey Bosa

 

 

Sam Adams Wicked Hazy - Horses

 

Scotts Miracle-Gro - Keep Growing

 

Shift4Shop - Join Us

 

Skechers - To the Max

 

Squarespace - 5 to 9

 

State Farm Insurance - Drake from State Farm

 

Stella Artois - Heartbeat Billionaire

 

Swiffer & Dawn - Come Clean to Close the Chore Gap

 

 

T-Mobile - Rockstar 5G

 

T-Mobile - Family Drama

 

Tide - The Jason Alexander Sweatshirt

 

Toyota - Upstream

 

TurboTax - Spreading Tax Expertise Across the Land

 

Uber Eats - Wayne’s World & Cardi B’s Shameless Manipulation

 

Verizon - #TheGOATin5G

 

Vroom - Dealership Pain

 

WeatherTech - WeatherTech Family

 

WeatherTech - We Never Left

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą