Super Bowl obejrzało w telewizji 99,2 mln widzów

Mecz finałowy Super Bowl zgromadził w telewizji NBC 99,2 mln widzów, o sześć więcej niż rok wcześniej - wynika z danych telemetrycznych Nielsena i NBCUniversal. Łącznie mecz obejrzało 112,3 mln widzów.

jd / bg
jd / bg
Udostępnij artykuł:

Zdecydowanie najwięcej widzów finał Super Bowl obejrzało w telewizji. Stacji NBC udało się o 7,8 proc. poprawić wynik oglądalności z zeszłego roku. Tegoroczny, 56. finał rozgrywek NFL zgromadził przed telewizorami 99,2 mln widzów.

Dodatkowo 1,9 mln osób obejrzało mecz na na Telemundo (hiszpańskojęzyczny kanał telewizyjny), a 11,2 mln za pośrednictwem platformy NBC Peacock , platform NBC Sports Digital, platform NFL Digital, usług mobilnych Rams i Bengals oraz usług mobilnych Yahoo Sports.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-bowl-2022-cisco-siec ##

Nielsen podaje, że 99,2 miliona widzów w NBC obejmuje również oglądalność poza domem. Firma twierdzi, że Super Bowl dotarł do 45 milionów amerykańskich gospodarstw domowych.

Rok temu oglądalność Super Bowl LV w telewizji CBS wyniosła 96,4 miliona - 91 milionów dla telewizji linearnej i 5,7 miliona widzów strumieniowych. Super Bowl w 2021 r. miał najniższą oglądalność gry od 2006 r.

Inna firma zajmująca się pomiarami widowni telewizyjnej - iSpot.tv - podaje z kolei, że liczba widzów tegorocznego finału była znacznie wyższa niż podał Nielsen - było to średnio 121 milionów widzów.

Analizując wyniki iSpot, łączna średnia liczba widzów w linearnej telewizji wyniosła 98,1 mln, a platformy strumieniowe przyciągnęły 10,5 mln osób.

Dane o oglądalności strumieniowej pochodzą z telewizji CTV, telefonów komórkowych i tabletu dostarczanego w ramach partnerstwa iSpot.tv z Conviva.

Dodatkowe 12,5 miliona to widzowie "spoza domu" (OOH). Według iSpot.tv tegoroczny Super Bowl dotarł do 56 proc. amerykańskich gospodarstw domowych w sieci telewizyjnej NBC, Telemundo i Peacock.

Dane telewizyjne Nielsena pochodzą z panelu 40 000 gospodarstw w USA, zaś dane iSpot.tv pochodzą z ponad 20 milionów opcjonalnych telewizorów Smart TV.

68 reklam na Super Bowl 2022

Jak co roku Super Bowl to w Stanach Zjednoczonych nie tylko wielkie święto sportu, ale I świata marketingu, o czym pisaliśmy w ostatnich dniach na Wirtualnemedia.pl. Według statystyk USA Today Ad Mater, w czasie finału Super Bowl 2022 wyemitowano 68 reklam od 56 reklamodawców. Reklamy zajęły 44 minuty czasu antenowego. Pełna lista reklam na Super Bowl dostępna w naszym tekście.

Za 30-sekundowy spot trzeba było zapłacić o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Pojedyncza reklama to koszt  6,5 mln dol. Łącznie na promocję w trakcie finału Super Bowl reklamodawcy wydali 545 mln dol.

Podczas "Halftime Show" (koncert w czasie przerwy w meczu) wystąpili Dr. Dre, Snoop Dogg, Eminem, Mary J. Blige i Kendrick Lamar.

 

Ranking reklam Super Bowl

Pięć najlepiej ocenionych spotów reklamowych to Rocket Mortgage „Dream House with Anna Kendrick and Barbie” (6,82); Amazon, „Mind Reader” (6,77), Doritos/Cheetos „Push It” (6,73); Kia „Robo Dog. The All-Electric Kia EV6” (6,61), Toyota „Brothers” (6,51).

Za najgorsze uznano reklamy Coinbase „Coinbase Big Game Ad” (3,8), eToro „Flying Your Way” (4,2), Bud Light Next „Zero in The Way if Possibility” (4,3), Wallbox „Can #SuperchargedSeth Embrace Electricity Again?” (4,3), DraftKings „Fortune: Life’s a Gamble" (4,3).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-bowl-na-zywo-tvp-sport-kiedy ##

W tym roku tytuł mistrzów ligi futbolu amerykańskiego NFL zdobył zespół Los Angeles Rams. Drużynie udało się to osiągnąć po raz drugi w historii.

W ubiegłym roku finał Super Bowl obejrzało w telewizji w USA 92 miliony, co było najgorszym wynikiem od co najmniej 15 lat. W porównaniu z rokiem 2020 widownia spadła o 9 proc. - wynika z danych firmy Nielsen. W 2021 roku na własnym obiekcie tytuł zdobyła ekipa Tampa Bay Buccaneers.

Rekordowy pod względem oglądalności był dla Super Bowl rok 2015, gdy mecz obejrzało 114,4 mln Amerykanów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji