Super Bowl: rekord oglądalności i czasu reklamowego

Niedzielną relację z pokazywanego w telewizji CBS finału rozgrywek zawodowej ligi futbolu amerykańskiego obejrzało średnio 106,5 miliona Amerykanów, co jest rekordowym wynikiem w historii relacji z tego wydarzenia - wynika z danych firmy badawczej Nielsen.

km / km / km
km / km / km
Udostępnij artykuł:

Poprzedni rekord został ustanowiony rok temu kiedy emitowany przez telewizję NBC Super Bowl zgromadził przed telewizorami w USA średnio 98,7 miliona widzów. Pierwszą piątkę uzupełniają finały z lat 2008 (Fox - 97,4 mln), 1996 (NBC - 94,1 mln widzów) oraz 2007 (CBS - 93,2 mln).

Tegoroczny finał NFL stał się także najpopularniejszą telewizyjną relacją w historii USA, pobijając rekord ustanowiony w 1983 roku, kiedy ostatni odcinek serialu komediowego 'M*A*S*H' obejrzało średnio prawie 106 milionów Amerykanów.

Rekordowa okazała się także ilość czasu przeznaczonego w trakcie transmisji z Super Bowl na reklamy. Z analizy firmy Kantar Media wynika, że zajęły one 47 minut i 50 sekund, czyli o 2 minuty i 45 sekund więcej niż rok temu. W sumie spoty wykupiło 41 reklamodawców, z czego 9 zrobiło to po raz pierwszy (m.in. Google i Electronic Arts).

W niedzielnym Super Bowl zagrały drużyny Indianapolis Colts i New Orleans Saints. Mecz zakończył się zwycięstwem ekipy z New Orleans 31:17. W Polsce bezpośrednią relację z wydarzenia można było obejrzeć na antenie Polsatu Sport. Śledziło ją zaledwie 6,6 tys. widzów (dane: AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl).

km / km / km
Autor artykułu:
km / km / km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online