1 lutego br. w Auli Politechniki Warszawskiej odbędzie się uroczysta Gala podsumowująca pierwszą edycję projektu Superbrands Polska - konkursu, którego celem jest wyłonienie najsilniejszych marek na polskim rynku. W trakcie uroczystości nagrodzone zostaną zwycięskie marki oraz będzie miała miejsce premiera pierwszego polskiego albumu Superbrands. Albumy Superbrands nazywane są przez media "biblią brandingu".
Superbrands to niezależna organizacja, która działa od ponad 10 lat, obecnie już w 41 krajach.
Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach. Organizacja rozpowszechnia ideę "brandingu" poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku brandów.
Marki, które znalazły się w "biblii brandingu" wyłaniane są w kilku etapach przez Radę Marek. W skład pierwszej polskiej Rady Marek weszły niezależne autorytety ze świata biznesu, reklamy i mediów:

Piotr Aleksandrowicz, Redaktor Naczelny - Businessweek Polska Henryka Bochniarz, Prezes Zarządu - Polska Konfederacja Pracodawców PrywatnychMiroslaw Boruc, Prezes Zarządu - Fundacja Promocja Polska - Instytut Marki Polskiej Adam Dyszyński, Dyrektor Generalny - Heinz Polska Jacek Dzierwa, Prezes Zarządu - Pro Marka Jarosław Filipek, Prezes Zarządu - CodesTomasz Gryżewski, Dyrektor ds. korporacyjnych - PKN Orlen Paweł Kastory, Prezes Zarządu - DDB Warszawa, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny - Brief Nina Kowalewska - Motlik, Prezes Zarządu - New Communications Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu - IAA Krzysztof Kruszewski, Prezes Zarządu - SMG/KRC Aleksander Krzyżowski, Dyrektor Generalny - Pro Marka Vadim Makarenko, Dziennikarz - Gazeta WyborczaKrzysztof Najder, Partner - Stratosfera Marian Owerko, Prezes Zarządu - Uno Fresco Tradex Wojciech Romański, Redaktor Naczelny - Businessman Magazine Waldemar Tevnell, Prezes Zarządu - Bonnier BusinessPolska Anna Zakrocka, Szef Zespołu Znaków Towarowych - Patpol Andrzej Zdebski, Prezes Zarządu - Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych Jarosław Ziębiński, Prezes Zarządu - Leo Burnett Polska

Skład Rady Marek akceptuje Superbrands w Londynie. Rada Marek została zaproszona według klucza profesjonalizmu.
Uroczysta Gala wręczenia Oskarów Marketingu, podczas której zostaną wręczone statuetki Superbrands w poszczególnych kategoriach jest podsumowaniem rocznej edycji konkursu. Galę w Auli Politechniki Warszawskiej uświetnią swoją obecnością przedstawiciele nagrodzonych marek oraz wybitne osobistości polskiej kultury, biznesu i polityki.
Sponsorem głównym Gali jest DPD Masterlink.
Nagrody - statuetki przedstawiające zwycięską kobietę trzymającą w wyciągniętej dłoni lśniącą gwiazdę, która jest uosobieniem siły tkwiącej w markach, zaprojektował znany rzeźbiarz Marek Kowalski, którego dzieła można było ostatnio podziwiać w warszawskiej Zachęcie.
Wśród 75 najsilniejszych marek, aż 39 to marki polskie (m.in. Dr I. Eris jako jedyna polska marka kosmetyczna).











