Świat bez internetu? Połowa nastolatków jest na tak

Badanie przeprowadzone w UK przez British Standards Institution na 1293 nastolatkach w wieku 16-21 i jego wyniki dają do myślenia. 46 procent z nich stwierdziło, że wolałoby dorastać w świecie bez internetu. Czy to kolejny znak, że higiena cyfrowa nabiera na znaczeniu wraz z interakcjami w świecie rzeczywistym? Czego jeszcze możemy dowiedzieć się ze wspomnianego badania?

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
Świat bez internetu? Połowa nastolatków jest na tak
Foto: unsplash.com

Na początek pamiętaj, że są to wyniki dla UK, czyli rynku innego niż Polska, czy w ogóle Europa Środkowa. Jednak pomimo, że nie powinno się ich przekładać jeden do jednego, to warto się w nie zagłębić. 

7 na 10 nastolatków czuje się źle po korzystaniu z social media

Co drugi natomiast wspiera programy czy funkcjonalności serwisów społecznościowych, które ograniczałyby ich aktywność po godzinie 22. Co więcej aż 42 procent kłamie rodzicom na temat swojej aktywności w internecie. Taki sam procent oszukuje podając swój wiek. 27 procent natomiast udaje w sieci zupełnie inną osobę.

Nastolatkowie (i nie tylko oni) mają coraz większą wiedzę na temat zdrowia psychicznego, wpływu mediów społecznościowych czy bezpieczeństwa w sieci. Paradoksalnie często ta wiedza pochodzi właśnie z social media. Powoli też wychodzimy z izolacji, którą zafundowała nam pandemia, co również potwierdzają cytowane badania.

Co to oznacza dla marek? Że coraz więcej mogą zyskać swoją komunikacją, która nastawiona jest na interakcje poza siecią, zwraca uwagę na dobrostan młodych konsumentów i dba o nich. Nastolatkowie są bardzo świadomi tego co się dzieje na świecie, w najbliższej okolicy czy w nich samych. Dlatego też błędem będzie traktowanie ich wyłącznie jako biernych konsumentów. Jednocześnie komunikacja do nich w świecie cyfrowym z każdym rokiem jest coraz bardziej wymagająca.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?