Na początek pamiętaj, że są to wyniki dla UK, czyli rynku innego niż Polska, czy w ogóle Europa Środkowa. Jednak pomimo, że nie powinno się ich przekładać jeden do jednego, to warto się w nie zagłębić.
7 na 10 nastolatków czuje się źle po korzystaniu z social media
Co drugi natomiast wspiera programy czy funkcjonalności serwisów społecznościowych, które ograniczałyby ich aktywność po godzinie 22. Co więcej aż 42 procent kłamie rodzicom na temat swojej aktywności w internecie. Taki sam procent oszukuje podając swój wiek. 27 procent natomiast udaje w sieci zupełnie inną osobę.
Nastolatkowie (i nie tylko oni) mają coraz większą wiedzę na temat zdrowia psychicznego, wpływu mediów społecznościowych czy bezpieczeństwa w sieci. Paradoksalnie często ta wiedza pochodzi właśnie z social media. Powoli też wychodzimy z izolacji, którą zafundowała nam pandemia, co również potwierdzają cytowane badania.

Co to oznacza dla marek? Że coraz więcej mogą zyskać swoją komunikacją, która nastawiona jest na interakcje poza siecią, zwraca uwagę na dobrostan młodych konsumentów i dba o nich. Nastolatkowie są bardzo świadomi tego co się dzieje na świecie, w najbliższej okolicy czy w nich samych. Dlatego też błędem będzie traktowanie ich wyłącznie jako biernych konsumentów. Jednocześnie komunikacja do nich w świecie cyfrowym z każdym rokiem jest coraz bardziej wymagająca.











