Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2014 roku wyniosła 100 601 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku była ona niższa o 7,97 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,50 proc. i wyniósł 71 554 egz.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 36,06 proc. do poziomu 10 472 egz. (dane dla tego tytułu dotyczą okresu od stycznia do kwietnia br.).
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 28 471 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. (wcześniej był dwumiesięcznikiem, jego wynik spadł o 10,57 proc.).

Z pierwszej na drugą lokatę spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 27 208 egz., po spadku o 23,64 proc.
W czerwcu 2014 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do czerwca 2013 roku zmniejszyła się o 4,33 proc. do 94 740 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 80 464 egz., po spadku o 4,01 proc.
Wśród pism historycznych na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (26 492 egz.; spadek o 11,60 proc.). Z kolei na drugie miejsce spadł miesięcznik „Focus Historia” (21 251 egz.; w dół o 39,41 proc. - najwięcej w zestawieniu).











