Światowa Organizacja Zdrowia chce zakazać reklam niezdrowejżywności

Firmy wytwarzające niezdrową żywność nie powinny reklamować swoichproduktów dzieciom za pośrednictwem nowoczesnych mediów - uważaŚwiatowa Organizacja Zdrowia. Instytucja uzasadnia swoje stanowiskorosnącym wskaźnikiem otyłości wśród młodych ludzi.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Organizacja chce nakłonić rządy, żeby przyjęły kodeksograniczający reklamy niezdrowej żywności kierowane do dzieci przeznowoczesne środki przekazu - np. portale społecznościowe, czaty czySMS-y. Regulamin miałby również zakazać wykorzystywania w promocjiszkodzących zdrowiu młodych ludzi artykułów żywnościowych wizerunkupostaci z kreskówek oraz znanych aktorów, piosenkarzy i sportowców.Zabronione byłoby także dołączanie do tych produktów darmowychgadżetów i organizowanie konkursów zachęcających młodychkonsumentów do konsekwentnego kupowania określonych marek.

Producenci żywności wydają obecnie ogromne kwoty na reklamyswoich artykułów. W 2006 roku przeznaczyli na ten cel ok. 13 mlddolarów, co i tak nie uwzględnia nieujawnionych kosztów promocjiprzez gry internetowe i wykorzystywanie wizerunku znanych osób ipostaci z kreskówek. Jednak już teraz producenci żywnościnapotykają przeszkody w promocji swoich artykułów - np. reklamyangielskich fast-foodów nie mogą być emitowane w telewizji podczaspasma programów dla dzieci.

Światowa Organizacja Zdrowia argumentuje swój mocno restrykcyjnyprojekt alarmującymi danymi o otyłości wśród dzieci. Ostaniebadania pokazały, że aż 177 mln młodych ludzi na całym świeciecierpi na choroby związane z nadwagą i liczba ta cały czas rośnie.Ograniczenie kierowanych do tych odbiorców reklam niezdrowej - tzn.zawierającej mało składników odżywczych, a dużo tłuszczu - żywnościmiałoby zahamować ten niekorzystny trend.

- Ze względu na rosnące wskaźniki otyłości i związanych z niąchorób producenci żywności muszą wziąć większą odpowiedzialność zasposób, w jaki reklamują swoje artykuły dzieciom - powiedziała SueDavies a angielskiej organizacji Which? będącej jednym zinicjatorów akcji. - Nowy kodeks, który powinny dla dobra swoichobywateli zaakceptować rządy państw z całego świata, ograniczyłbykampanie reklamowe szkodzących zdrowiu artykułów żywnościowych narzecz promocji zdrowej żywności - dodała.

Projekt regulaminu zostanie przedstawiony w maju na ŚwiatowymZgromadzeniu Zdrowia, ale ujawniono go już teraz, ponieważ wnajbliższym czasie ponad 50 organizacji konsumenckich z całegoświata rozpocznie kampanię promocyjną mającą uświadomić ludziomszkodliwość niezdrowej żywności i przekonać władze poszczególnychkrajów do popierania tego kodeksu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online