Święta w wyszukiwarce Google: Najpopularniejsze prezenty dla partnerek i rodziny

„Świąteczne prezenty dla dziewczyny”, „Co kupić dziewczynie na święta” czy „Świąteczne prezenty dla taty” to najpopularniejsze hasła wpisywane w polską wersję wyszukiwarki Google w okresie przedgwiazdkowym. W 2020 roku Polacy zamierzają wydać na święta mniej pieniędzy niż wcześniej, a większość prezentów jest kupowana online.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Święta w wyszukiwarce Google: Najpopularniejsze prezenty dla partnerek i rodziny

Google przeanalizował trendy związane z najpopularniejszymi hasłami wpisywanymi w wyszukiwarkę w Polsce w okresie poprzedzającym tegoroczne święta Bożego Narodzenia.

Jak zaznacza firma w swoim opracowaniu w ostatnich pięciu latach wydatki świąteczne polskich gospodarstw domowych rosły dwa razy szybciej niż ogólne wydatki.

Aż 30 proc. Polaków uważa, że pandemia i obecna sytuacja wpłynie na ich finanse w trakcie tegorocznych świąt. Jednocześnie znacznie częściej robimy zakupy online.

O świętach myślimy od września

Według danych z wyszukiwarki Google zainteresowanie świętami rozpoczyna się już na początku września. W połowie listopada wzrasta wyszukiwanie wyprzedaży, ponieważ zakupy świąteczne wielu użytkowników planuje w Black Friday.

Największe zainteresowanie hasłem „prezenty”, ponad 3 razy większe niż standardowe, przypada jednak na połowę grudnia. W 2020 r. hasło „Prezenty na święta 2020” wpisujemy w Google o 15825 proc. częściej.

Google zaznacza, że jak co roku szukamy głównie inspiracji na podarunki dla najbliższych lub naszych ukochanych: hasła „Świąteczne prezenty dla dziewczyny” i „Co kupić dziewczynie na święta” oraz „Prezenty na święta dla dziewczyny” wpisywane były odpowiednio o 338, 299 i 286 proc. częściej.

Fraza „Świąteczne prezenty dla siostry” zanotowała wzrost o 400 proc., a „Świąteczne prezenty dla taty” o 228 proc. Trochę rzadziej szukamy prezentów dla dalszej rodziny lub innych osób: hasło „Świąteczne prezenty dla pracowników” było wyszukiwane w ostatnim czasie częściej o 79 proc., podobnie fraza „Co kupić teściowej na święta” - wzrost o 70 proc.

Według Google Polacy wpisywali często także np. „Świąteczne prezenty dla przyjaciółki” (wzrost o 108 proc.) lub „Świąteczne prezenty dla psa” (wzrost o 158 proc.). Widocznym trendem są też wyszukiwania prezentów dla nastolatków („Świąteczne prezenty dla nastolatki” wzrost o 587 proc.) lub dla dzieci w konkretnym wieku, np. „Prezenty na święta dla 13-latki” lub „Prezenty na święta dla 10-latki”.

Wśród ogólnych wyszukiwań z fraz „Święta” prym wiodą „Pierniki świąteczne” i „Pierniczki świąteczne” (wzrost o 340 i 500 proc.) oraz „Ozdoby świąteczne”, w tym np. „Skrzaty świąteczne”, których szukamy częściej o 230 proc.

Gwiazdkowe finanse

Google przypomina, że rok temu średnie wydatki świąteczne gospodarstwa domowego w Polsce wyniosły 1521 złotych. 36 proc. tej kwoty przeznaczono na prezenty, 36 proc. - na jedzenie w czasie świąt, a 21 proc. na podróże w okresie świątecznym.

Wśród najpopularniejszych prezentów w 2019 r. podium zajęły kosmetyki, książki oraz słodycze. 30 proc. Polaków uważa, że pandemia wpłynie na ich finanse w czasie świąt. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Deloitte, w tym roku na prezenty, żywność, podróże oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1318 zł. Ponad połowa respondentów uważa, że negatywne czynniki będą miały wpływ na zmniejszenie bożonarodzeniowych wydatków. 62 proc. ankietowanych jako takie czynniki wskazuje ograniczenia związane z pandemią, 60 proc. - niestabilność gospodarczą, a 53 proc. - rosnące koszty życia.

Prezentów szukamy online

Jak zauważa Google, zakupy świąteczne przenoszą się do internetu - w 2019 r. było to już 32 proc. wszystkich wydatków. W pierwszej połowie 2020 r. w Polsce przybyło około 3,6 mln nowych użytkowników usług online, a liczba użytkowników korzystających z internetu w przypadku handlu detalicznego wzrosła o 70 proc. To właśnie wyszukiwarka (63 proc.) oraz strony sklepów (57 proc.) są najczęstszymi miejscami, gdzie Polacy zazwyczaj szukają informacji o produktach.

Raport podkreśla też, że Polacy coraz częściej szukają oraz kupują produkty przy pomocy smartfonów. W 2020 r. już w 60 proc. używaliśmy urządzeń mobilnych do wyszukiwania, przy czym wyszukiwanie na komputerach spadło do 39 proc.Pandemia zachęciła także użytkowników do ściągnięcia aplikacji mobilnych retailerów. 76 proc. respondentów twierdzi, że ściągnęło i używało ich w trakcie pandemii ze względu na wygodę zakupów.

Zysk netto Alphabet wyniósł w III kwartale 2020 roku 11,25 mld dolarów, w porównaniu do 7,07 mld dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2019.proc.). W tym samym czasie o 14 proc. zwiększył się przychód holdingu - z 40,5 mld dolarów do 46,17 mld dolarów. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 46,02 mld dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 40,23 mld dolarów), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,18 mld dolarów do 11,21 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące