Rutkowski pracował w Orlenie od końca sierpnia ubiegłego roku. Z rolą dyrektora biura sponsoringu sportowego żegna się po niespełna półtora roku.
"Dziś dobry dzień, bo mija 500 dni mojej pracy. No i życie napisało własny scenariusz: oto przygoda w ORLEN dobiegła końca. Jedną z konsekwencji zatrudnienia się w spółce skarbu państwa, zwłaszcza na wysokim stanowisku, jest świadomość, że to praca sezonowa. Wypowiedzenie warto mieć zawsze przy sobie, bo nie znasz dnia ani godziny. Nigdy nie wiesz, kiedy się przyda, niezależnie od merytoryki [...]" – napisał w serwisie LinkedIn, nie zdradzając oficjalnych powodów zakończenia współpracy ze spółką. Pytany o to przez portal Wirtualnemedia.pl, zasłonił się obwiązująca go umową o poufności.
Na razie nie wiadomo, kto zastąpi Michała Rutkowskiego w roli dyrektora biura sponsoringu sportowego w Orlenie.

– Trzymam kciuki, żeby był to ktoś, kto będzie się na sporcie i sponsoringu znał, będzie go rozumiał, czuł, kochał i wiedział, jak go monetyzować, jak wykorzystać w komunikacji i budowie lovebrandu — stwierdził w rozmowie naszym portalem.
Michał Rutkowski do Orlenu przeszedł z agencji Altavia Kamikaze+K2. Od 2020 roku był managing directorem w agencji K2 Create, która dołączyła do Altavia Kamikaze jesienią 2023 roku.
Wcześniej w latach 2016-2020 był dyrektorem marketingu portalu Gazeta.pl. Przedtem, przez ponad rok pełnił funkcję deputy CEO w naTemat.pl.
Orlen z nową dyrektor wykonawczą ds. sponsoringu. Transfer z re58
W listopadzie stanowisko dyrektor wykonawczej ds. sponsoringu w Orlenie objęła Sylwia Snopkiewicz, ostatnio związana z re58 (od kwietnia 2024 roku była członkinią zarządu w re58, dawna Sigma Bis) - agencją mediową należącą do Orlenu i PZU. Odpowiadała tam za obszary client service, new business i strategii – wyznaczając kierunek rozwoju oferty, wartości i transformacji marketingowej organizacji.

Snopkiewicz na stanowisku dyrektora wykonawczego ds. sponsoringu zastąpiła Lidię Kołucką, która odeszła z firmy.











