Szefowe BUSINESS INSIDER Global Trends Festival: Pokażemy przyszłość biznesu po koronawirusie

Aleksandra Brzozowska, Head of BUSINESS INSIDER Global Trends Festival oraz Martyna Majchrzak, dyrektor zarządzająca serwisów wertykalnych Ringier Axel Springer Polska w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl opowiadają o programie i prelegentach międzynarodowej edycji konferencji BUSINESS INSIDER Global Trends Festival, która rozpocznie się 19 października 2020 roku. Tematem przewodnim wydarzenia będą skutki pandemii Covid-19 dla światowego biznesu. BUSINESS INSIDER Global Trends Festival to pierwsza taka globalna konferencja, odbywająca się w całości online, w różnych strefach czasowych na czterech międzynarodowych scenach.

Materiał Partnera
Materiał Partnera
Udostępnij artykuł:

Konferencja BUSINESS INSIDER Global Trends Festival 2020 oferuje szeroki program zapewniając możliwość obejrzenia wystąpień nie zawsze oczywistych prelegentów. W obecnej edycji pojawią się m.in. Robert Lewandowski oraz Reed Hastings. O czym będą mówić najbardziej znany obecnie polski piłkarz oraz szef Netfliksa? Jaka jest lista wszystkich tegorocznych prelegentów?

Aleksandra Brzozowska (AB): Spojrzenie światowej klasy sportowca skoncentruje się na roli skupienia i wytrwałości w dążeniu do sukcesu, a temat rozmowy brzmi: „The Focused Leader – rola skupienia i wytrwałości w dążeniu do sukcesu z perspektywy światowej klasy sportowca”.Reed Hastings opowie natomiast o trendach konsumpcyjnych w obszarze domowej rozrywki oraz czy jest to dla nas rzeczywiście rekompensata za brak możliwości socjalizacji poza domem czy jej uzupełnienie.Każdy dzień konferencji ma swoje gwiazdy i będzie dotyczył innej tematyki.Pierwszego dnia tematy koncentrują się wokół globalnej gospodarki, zaburzonego łańcucha dostaw, sytuacji w poszczególnych branżach i na światowych giełdach.Tego dnia główną gwiazdą jest Nouriel Roubini, ekonomista, który jako pierwszy przewidział kryzys w 2008 r. i zyskał przydomek „Dr. Doom.”W wystąpieniu Lorda Grimstone of Boscobel będzie mowa o rynku inwestycyjnym po Brexicie w Zjednoczonym Królestwie, a o obecnej sytuacji na giełdzie w Stanach Zjednoczonych opowie Adena T. Friedman z NASDAQ.Kolejnego dnia mówimy o trendach wynikających ze zmian społecznych, zarówno w obszarze produktów, jak i usług. Tu zobaczymy wspomnianego wcześniej Reeda Hastingsa, a także wiceprezesa globalnej platformy rozrywkowej TIK TOK – Blake Chandlee, prezesa systemu międzynarodowych płatności Klarna, Sebastiana Siemiątkowskiego czy Profesora Nicolasa Blooma z uczelni Stanford. Na wirtualnej scenie pojawi się również Molly Nagler z PepsiCo.Środa będzie dniem poświęconym zrównoważonemu rozwojowi, który rozpoczyna się przemówieniem Boyana Slat z The Ocean Clean up, następnie na wirtualną scenę wejdzie Phil Graves z Patagonii, by przejść do tematów związanych z przyszłością zasobów naszej planety. Po nim Stuart Kronauge z Beyond Meat wystąpi z prezentacją na temat swoich nowatorskich badań w obszarze roślinnych substytutów mięsa i zrównoważonej produkcji żywności.Czwartek połączy tematy z obszaru technologii. Sebastian Thrun, założyciel Google X i twórca pierwszych w pełni autonomicznych pojazdów wystąpi w temacie przyszłości mobilności, a Panos Panay z Microsoft, Poppy Gustawsson (Darktrace) i Young Song Prezes Samsunga poruszą tematy z obszaru cyfrowych danych, bezpieczeństwa i sztucznej inteligencji. Na scenie tego dnia wystąpi również Audrey Tang, minister cyfryzacji z Tajwanu.Piątek to ostatni dzień konferencji stanowiący o trendach w obszarze nowoczesnych organizacji. Mówimy tu o przyszłości związanej z pracą zdalną, nowymi sposobami zarządzania, rekrutacji oraz dobrostanem pracowników. Tego dnia zostaną także poruszone tematy inspiracyjne, jak wywiad z Robertem Lewandowskim, czy dywagacje o wartości autentycznego przywództwa z Ray Dalio (Bridgewater Associates).

Obecna odsłona BUSINESS INSIDER Global Trends Festival jest inna niż poprzednie. Z powodu pandemii koronawirusa konferencja została w całości przeniesiona do internetu. Jakie konsekwencje i wyzwania niesie ze sobą taka formuła wydarzenia? Czy jest ona prostsza, czy trudniejsza w realizacji w porównaniu z tradycyjną odsłoną? Jak wielu ludzi nad nią czuwa? Jakie były koszty wersji online w zestawieniu z tradycyjną odsłoną?

Martyna Majchrzak (MM): Pandemia całkowicie zmieniła biznes eventowy. Dla nas także był to moment redefinicji projektu Trends Festival i zupełnej zmiany opracowanej wcześniej strategii. Stworzenie eventu w 100 proc. digitalowego to z jednej strony duże ryzyko – podczas pandemii eventy były albo odwoływane, albo przenosiły się  do online. Oferta webinarów, mniejszych wydarzeń organizowanych na żywo w sieci jest niezwykle bogata, a konkurencja ogromna. Potraktowaliśmy jednak tę sytuację jako szansę stworzenia czegoś spektakularnego i naprawdę globalnego, w ścisłej współpracy z innymi rynkami, wykorzystując silne strony każdej z edycji Business Insidera. Dzięki temu mamy szansę stworzyć wydarzenie ciekawe i dostępne dla uczestników ze wszystkich kontynentów. Nasz event to kilka scen na żywo: scena główna – Globalna oraz sceny z USA, Berlina, Warszawy i Azji - Pacyfik. Stworzyliśmy unikalny, międzynarodowy program, w którym obok Roberta Lewandowskiego będzie można zobaczyć takie osoby jak założyciel Netflixa czy genialna minister cyfryzacji Tajwanu, dla której w teście IQ zabrakło skali.  Na pewno pierwsza edycja digitalowego, globalnego eventu jest dla nas trudniejsza niż poprzednie. Po pierwsze ze względu na skalę i złożoność projektu. Takie rzeczy, jak choćby organizacja pracy zespołu funkcjonującego w kilku strefach czasowych. Po drugie dlatego, że w świecie cyfrowym trudniej jest utrzymać uwagę widzów, zapewnić im satysfakcjonujące i ciekawe możliwości networkingu i nawiązania relacji ze speakerami. Mam nadzieję, że nam się to uda.Co do kosztów – event online w takiej skali wbrew pozorom nie jest tańszy. Żeby zapewnić jakość i doskonałe wrażenia potrzebna jest dobra platforma i całe zaplecze osób, które takie wydarzenie tworzą i obsługują na żywo. To wiele tygodni pracy kilkudziesięciu osób.  

Na czym skoncentrowany jest program obecnej odsłony BUSINESS INSIDER Global Trends Festival?

AB: Program tegorocznej edycji skoncentrowany jest na trendach w biznesie w nowej, po COVIDowej rzeczywistości. Nie koncentrujemy się na pandemii i jej trwaniu, a raczej na nowym porządku w biznesie jaki po niej nastąpi, branżach które skorzystają na obecnej sytuacji, zmianach społecznych oraz trendach które już dziś obserwujemy na świecie.

Co zrobić, jeśli w tym samym czasie odbywają się prelekcje, w których chcemy wziąć udział? AB: Na naszej platformie przygotowaliśmy ponad 60 godzin treści: live, on demand i warsztatów. Całość dostępna będzie jeszcze 12 miesięcy po wydarzeniu, dla każdej osoby zarejestrowanej na konferencję, która zakupi bilet Plus lub VIP.

Jakie korzyści dla marki Ringier Axel Springer i Business Insider płyną z organizacji takiego wydarzenia? Wiadomo, że niektórzy wydawcy zrezygnowali z urządzania własnych konferencji…

MM: Misją BUSINESS INSIDER Global Trends Festival jest opowiadanie i dyskutowanie o trendach, które zmienią świat biznesu w najbliższych 3 latach. Zapraszamy najlepszych ekspertów, którzy dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i – nie mam wątpliwości -  zainspirują naszych odbiorców do wielu cennych zmian. Jesteśmy jako Ringier Axel Springer Polska i Business Insider dumni, że mogliśmy stać się platformą do takiej wymiany myśli i wiedzy. Bo Global Trends Festival to więcej niż event - to miejsce do poznania ludzi biznesu i managerów z całego świata,  ale też miejsce zdobywania wiedzy w dowolnym, najbardziej dogodnym momencie - treści z konferencji dostępne będą dla posiadaczy biletów „Plus” oraz „VIP” on demand przez cały rok.Dla BI to też nowy kierunek w tworzeniu i monetyzacji treści – najbardziej jakościowych, dostępnych live i on demand za opłatą.  

Business Insider to silna międzynarodowa marka medialna. Jak radzi sobie w Polsce? Czego najbardziej oczekują obecnie odbiorcy w trudnym okresie dla rynku? Które treści cieszą się największym zainteresowaniem i zaangażowaniem?

MM: Na świecie jesteśmy największą digitalową marką biznesową, docieramy miesięcznie do ponad 150 mln użytkowników. Rośniemy globalnie i również w Polsce, zarówno jeśli chodzi o zasięg, jak i pozycję biznesową.Mamy dla naszych czytelników wyjątkową ofertę – mówimy o biznesie w szerszym wymiarze: informujemy, wyjaśniamy, pokazujemy biznes przez pryzmat ludzi, pokazujemy zmieniający się świat biznesu i startupów w połączeniu z nowymi technologiami, zmianami w stylu zarządzania, pracy i prowadzeniu firm.  Popularnością cieszą się u nas zarówno newsy biznesowe i technologiczne, jak i informacje o trendach, rozwoju osobistym i oczywiście rozmowy z najlepszymi ekspertami, liderami, założycielami firm i startupów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+