„Szkoła” hitem TVN. Wiosną drugi sezon

Nowy serial paradokumentalny TVN „Szkoła” oglądało średnio milion osób. Produkcja podniosła udziały stacji względem ub.r. i dała jej pozycję lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 5,3 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Szkoła” hitem TVN. Wiosną drugi sezon
Bohaterowie serialu „Szkoła” / fot. TVN

„Szkoła” to serial scripted-docu, który skupia się na życiu uczniów klas gimnazjalnych i licealnych, a stałymi bohaterami produkcji są nauczyciele, których grają aktorzy z krakowskich teatrów. Pierwszą serię tej produkcji TVN pokazywał w dni powszednie o godz. 15.00, w okresie od 1 września do 28 listopada 2014 roku.

Średnia widownia nowej produkcji wyniosła 1,02 mln osób. Przełożyło się to na 15,83 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 18,79 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Warto dodać, iż średni udział pierwszej edycji „Szkoły” wśród widzów w wieku od 13 do 19 lat wyniósł 46,02 proc.

W analizowanym okresie największą widownię zgromadził odcinek scripted-docu nadany 21 października br., który oglądało 1,27 mln osób.

Trzy topowe odcinki „Szkoły”

W analogicznym okresie ub.r. TVN o godz. 15.00 emitował „Ukrytą prawdę”. Oglądalność tego serialu była niższa od widowni „Szkoły”, bo wyniosła 893 tys. widzów, co przekładało się odpowiednio na 14,69 proc. i 16,14 proc. udziału (dane dla okresu od 2 września do 9 grudnia ub.r.; więcej na ten temat).

Z danych wynika, że TVN w paśmie emisji „Szkoły” był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, emitujący wówczas serial paradokumentalny „Dzień, który zmienił moje życie” i „Wydarzenia”, co dało mu 14,66 proc. udziału. Dalej z głównych czterech nadawców uplasowały się: TVP1 (gł. „Wiadomości”, „Pogoda”, „Klan”; 8,03 proc.) oraz TVP2 („Rodzinka.pl” i inne programy; 3,81 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Oglądalność paradokumentu na tle konkurencji

Wpływy reklamowe podczas emisji paradokumentu wyniosły 5,34 mln zł. Dla porównania „Ukryta prawda” w okresie od 2 września do 9 grudnia ub.r. z reklam zarobiła 20,94 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

TVN jest zadowolony z wyników oglądalności produkcji. Już miesiąc temu stacja zapowiedziała, że drugi sezon „Szkoły” pojawi się na jej antenie wiosną 2015 roku (dowiedz się więcej).

„Szkoła” realizowana jest przez krakowski oddział TVN, który wcześniej odpowiadał m.in. za „W11” i „Detektywów”, a obecnie produkuje też „Szpital”. Producentką serialu jest Krystyna Lasoń (więcej na ten temat).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?