T-Mobile po zarzutach od UOKiK zapowiada poprawienie reklam „1200 GB za darmo za rok”

Po tym jak prezes UOKiK postawił T-Mobile Polska zarzuty dotyczące kampanii reklamującej ofertę „1200 GB za darmo za rok”, telekom zapowiada, że będzie współpracować z Urzędem, aby „poprawić komunikację oferty na taką, która nie pozostawia wątpliwości co do jej warunków”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- W najbliższych dniach przekażemy UOKiK-owi materiały związane z promowaniem oferty i będziemy współpracować z urzędem, by poprawić komunikację oferty na taką, która nie pozostawia wątpliwości co do jej warunków - zapowiedział T-Mobile Polska w komunikacie.

Telekom zapewnił, że „bez względu na zmiany w komunikacji nasza oferta ‘1200 GB’ pozostanie co najmniej tak samo atrakcyjna jak ta, z której obecnie korzystają już setki tysięcy zadowolonych użytkowników”.

Firma zaznaczyła, że w ciągi prawie roku od wprowadzenia oferty dostała „setki pozytywnych sygnałów od klientów na temat samej oferty i zaledwie kilka zgłoszeń związanych z jej komunikacją”. - Niemniej, jeśli w ocenie UOKiK-u komunikacja oferty nie była wystarczająco jasna, jesteśmy gotowi ją poprawić, tak by zadbać o zadowolenie jak największej liczby klientów - dodała.

T-Mobile Polska podkreślił, że „1200 GB za darmo za rok” w momencie wejścia na rynek była jedną z najciekawszych i najbardziej opłacalnych dla użytkowników ofert prepaidowych.

- Dzięki temu zyskała nie tylko szerokie zainteresowanie klientów, ale i konkurencji, która uznała, że podobne oferty powinny znaleźć się również w ich portfolio. Co równie ważne, oferta powstała w zgodzie z mechaniką właściwą dla usług na kartę, w których to korzystanie z różnorodnych bonusów jest związane z posiadaniem aktywnego konta lub pakietu, a to najczęściej oznacza konieczność comiesięcznych doładowań - wyliczono w komunikacie.

Oferta „1200 GB za darmo na rok” od lutego ub.r.

Promocja pod hasłem „1200 GB za darmo na rok” została rozpoczęta przez T-Mobile Polska w lutym ub.r. Towarzyszy temu kampania reklamowa obejmująca telewizje, internet (w tym social media), outdoor (bilboardy, plakaty, citylighty w przestrzeni miejskiej) oraz punkty sprzedaży (m.in. sklepy Żabka).

Z promocji mogą skorzystać użytkownicy taryfy GO! W T-Mobile - zarówno obecni, jak i nowi, mający wykupiony pakiet „Bez Limitu L” lub „Bez Limitu XL”. Wystarczy, że aktywują ją w aplikacji Mój T‑Mobile.

Włączając promocję, klient na kartę otrzyma nawet 12 pakietów po 100 GB każdy: pierwszy od razu po aktywacji promocji, a kolejne 11 pakietów (każdy po 100 GB) w dniu odnowienia oferty „Bez limitu L” za 30 zł lub „Bez limitu XL” za 39 zł. Z otrzymanego bonusu można korzystać przez 365 dni od przyznania pierwszego pakietu 100 GB. Niewykorzystane gigabajty z poprzedniego miesiąca kumulują się na koncie klienta.

 

Za co UOKiK postawił zarzuty T-Mobile

Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów korzyści obiecywane przez T-Mobile różnią się od faktycznych i są uwarunkowane opłatami, o szczegółach których konsumenci mogą nie być należycie informowani. UOKiK zwraca uwagę, że w rzeczywistości przyznawane są co miesiąc pakiety internetowe o wielkości 100 GB, maksymalnie przez 12 miesięcy, o ile konsument odnawia cyklicznie ofertę, płacąc za każdym razem co najmniej 35 zł.

Urząd ma zastrzeżenia do reklam wspierających promocję. - Duże hasło reklamowe, w polskim lub ukraińskim języku, na różowym tle to wizualna forma prezentacji promocji. Informacje o jej szczegółowych warunkach pozostają prawie niewidoczne, zapisane kilkunastokrotnie mniejszą czcionką, u dołu materiałów handlowych. Analiza materiałów reklamowych w przestrzeni miejskiej wykazała, że są one nieczytelne i nawet najbardziej uważny konsument nie ma możliwości poznania szczegółów promocji - opisano w komunikacie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/5g-w-polsce-gdzie-odbierac-orange-t-mobile-chca-brac-udzial-w-aukcji-5g-play-sie-zastanawia,7169725040343169a ##

Zaznaczono, że w reklamie zewnętrznej zamieszczono kod QR odsyłający do strony internetowej poświęconej promocji. Jednak według UOKiK nie może to zostać uznane za wystarczające zaznajomienie konsumentów z ważnymi zasadami oferty.

- Po zapoznaniu się z reklamą konsument powinien mieć ogólne, ale zgodne z rzeczywistością, wyobrażenie na temat prezentowanej oferty. Tymczasem hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych o wielkości 1200 GB, nie zaś kilkanaście mniejszych pakietów pod warunkiem uiszczania opłaty cyklicznie. Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 zł, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z oferty - komentuje Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Urząd dodaje, że skierował do T-Mobile Polska tzw. wystąpienie miękkie - sygnalizujące, że komunikacja promocji może wprowadzać w błąd i naruszać zbiorowe interesy konsumentów. Telekom nie zdecydował się zmodyfikować reklam.

T-Mobile Polska z ponad 9 mld zł rocznych wpływów

Teraz UOKiK postawił firmie zarzuty. Jeśli potwierdzi je w ramach postępowania, może nałożyć na operatora karę wynoszącą do 10 proc. rocznych obrotów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-pobrac-viaplay-t-mobile-polska-ile-kosztuje-magenta-dom,7169725816768641a ##

T-Mobile Polska w trzecim kwartale ub.r. przy wzroście przychodów o 3,8 proc. do 1,67 mld zł zwiększył skorygowany zysk EBITDA AL z 457 do 458 mln zł. Telekom na koniec września br. miał 12,32 mln klientów, o 896 tys. więcej niż rok wcześniej.

W całym 2021 roku T-Mobile Polska osiągnął 9,1 mld zł przychodów, według danych Ministerstwa Finansów zapłacił 137,8 mln zł podatku dochodowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online