T-Mobile inicjuje połączenia w jakości HD Voice+ z klientami Play

Operatorzy T-Mobile i Play zakończyli międzysieciowe testy połączeń i komunikują, że 100 proc. połączeń głosowych między obiema sieciami może być już realizowanych w jakości HD Voice+. Oznacza to znaczną poprawę jakości wykonywanych rozmów.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Jakość połączeń zależy od kodeków stosowanych przez operatorów. W 2011 roku najpierw T-Mobile, a w kolejnych latach inni operatorzy wdrożyli kodeki AMR-WB zwane popularnie HD Voice. Technologia ta wyeliminowała większość utrudnień i hałasów w tle powodując, że głos rozmówcy brzmiał niemal idealnie.

W 2017 roku klienci T-Mobile, ponownie jako pierwsi w Polsce, zaczęli korzystać z kodeków EVS (Enhanced Voice Services) zwanych HD Voice+. To co różni je od wcześniejszego rozwiązania to jeszcze szersze pasmo dźwięku, lepiej odwzorowujące naturalny głos ludzki, szereg dodatkowych mechanizmów eliminujących niepotrzebne dźwięki tła oraz większa stabilność i utrzymanie jakości połączenia nawet przy słabym sygnale sieci.

HD Voice+ dostępne jest w całej sieci T-Mobile i w połączeniach z siecią Play, dla wszystkich klientów abonamentów oraz usług przedpłaconych i MIX. Warunkiem zestawienia połączenia w technologii HD Voice+ jest obustronne połączenie w technologii VoLTE lub VoWiFi. HD Voice+ jest wspierane przez większość telefonów obsługujących VoLTE i VoWiFi. Obecnie wszystkie telefony oferowane w sieci T-Mobile wspierają przynajmniej VoLTE.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK