T-Mobile Polska z wyższymi wpływami, po zmianie statystyk prepaidowych liczba klientów zmalała do 12 mln

W 2015 roku T-Mobile Polska zanotował wzrost przychodów o 3,4 proc., a zysk utrzymał się na poziomie zbliżonym do roku poprzedniego. Obecnie z oferty operatora korzysta ponad 12 milionów użytkowników, ponad połowa z nich płaci abonament.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W komunikacie T-Mobile podkreśla, że na wyższe przychody operatora w ub.r. pozytywny wpływ miała integracja operatora z GTS Poland. Ostatecznie kwota przychodów osiągnęła poziom 6,45 mld zł i była wyższa o 3,4 proc. rok do roku.

grafika

W raportowany okresie wskaźnik EBIDTA (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją) zamknął się kwotą ponad 2,42 mld zł. To o 0,2 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2014.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/play-poprawia-wyniki-14-15-mln-abonentow-i-5-36-mld-zl-wplywow-w-2015-r ##

grafika

Obecnie baza klientów T-Mobile Polska wynosi 12,05 mln, przy czym ponad połowa (6,56 mln) to użytkownicy płacący abonament, a 5,48 mln to osoby korzystające z kart prepaid. Operator zaznacza, że w ub.r. o 3,6 mln spadła liczba obsługiwanych przez tego operatora kart SIM. Jest to wynik wprowadzenia nowego standardu dotyczącego terminu utrzymywania w systemach numerów prepaid po wygaśnięciu ich ważności (na koniec 2014 r. operator podał, że ma 15,7 mln klientów). T-Mobile poinformował też, że w ub.r. zasięg jego sieci LTE sięgnął 83 proc. populacji Polski.

- W 2015 roku na rynek telekomunikacyjny w Polsce największy wpływ wywierały spadające przychody z usług głosowych oraz wiadomości tekstowych, których nie rekompensował wzrost przychodów z usług mobilnej transmisji danych - podkreśla Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska. - Pomimo tych niekorzystnych trendów T-Mobile Polska utrzymał skonsolidowany zysk EBITDA na stałym poziomie, a integracja z GTS Poland pozwoliła spółce na zwiększenie przychodów całkowitych w 2015 roku. W 2016 roku T-Mobile Polska rozpoczyna wdrażanie nowej strategii rozwoju spółki do 2020 roku, która zakłada wprowadzenie nowego modelu operacyjnego zwiększającego efektywność działania całej organizacji. Jej podstawą są inwestycje w rozbudowę infrastruktury, wdrażanie nowych technologii oraz skupienie się na digitalizacji. Dla klientów nowa strategia oznacza łatwiejszy i szybszy dostęp do cyfrowych usług m.in. dzięki sieci LTE zbudowanej na częstotliwościach 800 MHz - zapowiada Adam Sawicki.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów